Spørgsmål:
Min kæreste og jeg hyggede os i aftes og han kom. Jeg tog fingrene derned og tænkte ikke over at der var sperm på pikken. Og jeg tog hånden op med sæd på fingrene. Jeg tror ikke jeg ramte mine kønshår eller læber. Han kom ikke op i mig. Men vil der være en chance for at blive gravid? Hvis ikke jeg ramte mine kønshår eller kønslæber?

Svar:
Hej og tusinde tak for dit spørgsmål.
Du skal ikke bekymre dig. Sandsynligheden for at du er blevet gravid er ufattelig lille. Man kan teoretisk set blive gravid gennem indirekte kontakt med sæd, men det vil kræve en meget mere direkte kontakt. Sædcellerne kan ikke overleve særligt langt tid ude i det åbne. Hvis du oplever symptomer på graviditet, som hvis du ikke får din menstruation så kan du altid tage en graviditetstest.
Men du skal nok ikke bekymre dig.
Hvis du har andre spørgsmål så kan du altid skrive ind i brevkassen, i chatten eller ringe til os på 70 20 22 66