Spørgsmål:
Har jeg mommy issues? Jeg har noget for at være “moderlig” i forholdet. Jeg kan godt lide at tage mig af min partner. jeg er lesbisk btw. Jeg kan godt lide at hjælpe hende og tage mig af hende. Kalde hende dygtig og rose hende. Hvad er det jeg er? Hedder det mommy issues hvis jeg gerne vil være “the mommy” i forholdet? Hvad er forskellen på mommy og daddy issues? Jeg “tænder” på at at tage mig af min kæreste og at være moren i forholdet. Hvad er det jeg er så? Hedder det mommy og daddy issues pga køn eller hvordan hænger det sammen? Jeg vil bare gerne vide hvad det kink jeg har er og hedder?

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål.
Mommy issues refererer til at man har haft et anstrengt eller på andre måder negativt belastende forhold til sin mor eller en moderlig figur i sin barndom, som så senere kan påvirke en negativt - eksempelvis når det kommer til at danne relationer til andre mennesker. Så det at du fortrækker at være 'moderlig' og tage dig af din partner betyder ikke nødvendigvis at du har mommy issues. Man kan sagtens tendere til gerne at ville være den der har 'styringen' i forholdet og på den måde være den mere dominerende, også udenfor jeres sexliv, men som sagt betyder det ikke nødvendigvis at du har mommy issues.
Forskellen på mommy og daddy issues afhænger egentlig af hvorvidt det er en moderlig eller faderlig figur man har haft et anstrengt og belastende forhold til tidligere i livet. Men det hænger ofte sammen med, at hvis man har haft problemer med sin far tidligere i livet, påvirker det hvordan man danner relationer til andre mænd og faderlige figurer senere i livet - og så omvendt, hvis det er ens mor, man har haft problemer med.
Så det kink du har, er ikke nødvendigvis hverken mommy eller daddy issues, men hænger måske mere sammen med en trang til at dominere din partner? Det har måske heller ikke nødvendigvis noget med dominans at gøre, men mere bare en lyst til at være god overfor din partner?
Håber det har givet dig et nogenlunde svar på dit spørgsmål. Husk du altid er velkommen til at skrive ind igen eller gøre brug af vores chat eller telefon (70202266) i hverdage fra 15-19.
Mvh, Sexlinien xx20