Spørgsmål:
Hej jeg har snakket med min gynækolog om at jeg skal bruge mandel olie som glidecreme da vandbaseret glidecreme udtørre min skede. Men har hørt at olie nedbryder latex kondomer, bruger ikke andet form for prævention så hvad gør jeg lige der?

Svar:
Hej og tusinde tak for dit spørgsmål.
Det er rigtigt at vandbaseret glidecreme godt kan udtørre skeden. Det er sandt at olie ikke går godt sammen med kondom, så det er godt at du er opmærksom på det. Men der findes stadig et alternativ; Nemlig silikonebaseret glidecreme. Silikonebaseret glidecreme fås i en masse forskellige varianter, og nogle af dem er designet specielt til kvinder.
Du skal dog være opmærksom på, at det er vigtigt ikke at bruge sexlegetøj lavet af silikone sammen med silikonebaseret glidecreme.
Vi håber at du fik svar på dit spørgsmål, og ellers er du meget velkommen til at skrive igen. Du kan også ringe til os på telefonnummer: 70 20 22 66. Eller chatte med en rådgiver på sexlinien.dk. Vi har åbent for rådgivning alle hverdage ml. 15 og 19.
Bedste hilsner Sexlinien