Spørgsmål:
Jeg er en mand på 31 og der forventes en vis erfaring dog er jeg god til at fortælle at jeg er klar igen hurtigt. Start stop bliver brugt men vidste ikke der skulle gå minutter. Så tak og mit spørgsmål er hvornår skal man søge hjælp hos en sexolog og kan man blive undervist i hvordan man giver en kvinde orgasme? Jeg tænker generelt her da det er forskelligt fra hver kvinde, det er min erfaring. Jeg er blevet undervist af en kvinde jeg var sammen med og hun hjalp til at jeg er god i sengen men der må være mere jeg kan lære. Jeg er anspændt generelt og er det selvfølgelig os seksuelt. Jeg har lidt svært ved at finde klitoris på de nye jeg er sammen med og gav op sidst da jeg er nervøs for at vise jeg er uerfaren. Er der en metode til at man finder den hver gang? Ville sætte pris på ethvert svar eller hjælp.

Svar:
Hej tak for dit spørgsmål
Som du selv skriver er alle kvinder forskellige. Der er desværre ikke en facitliste til hvordan man bedst finder og stimulerer klitoris. Det lyder som om, du tidligere har været sammen med en kvinde, der var rigtig god til at kommunikere hvad hun godt kunne lide. Det lyder dejligt og som en god inspiration til hvordan man bliver bedre. Det bedste du kan gøre er nemlig at mærke efter hos den kvinde, du er sammen med. Spørg hvad hun kan lide, om hun kan lide når du gør bestemte ting og lyt til hvad hun siger og hendes kropssprog. Du kan både spørge før, under og efter sex. Så kommer du rigtig langt. Du kan læse lidt mere om klitoris her, hvis du har lyst.
Du skriver, at du er anspændt under sex. Det er der mange der kan genkende, for selvom sex er dejligt, kan det kan også være nervepirrende eller lidt akavet. Det er helt normalt at være nervøs, og en del af det spændende ved sex med en ny partner. For mange hjælper det at italesætte, at de er nervøse.
Vi håber du kan bruge svaret. Ellers er dumere end velkommen til at skrive igen eller fange os på chat eller telefon 70 20 22 66 på hverdage mellem 15 og 19.
Mvh Sexlinien, Xx130