Spørgsmål:
hej jeg skriver da jeg har et spørgsmål om lyster, fantasier og sexlyst. jeg er en ikke så ung mand på 27 som efterhånden har ramt familielivet og hverdagen. min kone og jeg har et barn på 2 og en på et halvt år som sover i soveværelset. (den lille) vi har haft en dalene sexliv de sidste 2.5 år, hvor vi måske har sex en gang i måneden nogle gange 2. jeg ved det er normalt når man får børn og er klar over sexlyst og tid ikke altid hænger sammen og man kan have et nedsat sexliv. mit problem er at min sexlyst er meget stor og har det med at overfylde mine tanke og handlinger. jeg har prøvet at sørge for at tilfredsstille mig selv for at se om det hjælper, men allerade efter første uge uden udløsnining ved hjælp af hende er det som om det ikke er nok, jeg har stadig mest af alt lyst til min kone. jeg har også prøvet helt at lade være med at tilfredstille mig selv i håb om det gav en anden effect - men der blev jeg mere desperat. jeg kommer ofte til et punkt, hvor jeg ikke føler jeg kan være nær hende fordi ligeså snart vi har kontakt, bliver jeg opstemt, laver vi så noget går der maks 2 dage før jeg kan blive små desperat igen og må trække mig for at hun ikke føler jeg presser hende eller pålægger hende dårlig samvittighed. det er tit når der går lang tid imellem at jeg har ekstremt svært ved ikke at røre hende på enten bryster, røv eller andre erogane zoner, helt så min krop ryster / sitre af begejstring af berøring. for mig set kan det også være et problem. 1. når der er gået tid, overtager mine sexuellle tanker hele min dag, jeg kan ikke lade være med at tænke på andet hele dagen, selv ikke engang koncentere sig om en film - så det bliver helt frusterene. 2. jeg føler mig tit desperat og ynkelig eftersom jeg næsten skal tigge og bede, selvom hun anerkender min lyst og siger jeg ikke skal have det sådan. 3. vi kan have svært ved at sove under samme dyne da, når jeg sover, kan finde på at pille. Vi taler meget om dette eftersom jeg har 2 personligheds forsttyrrelser (i den lave ende af scalaen) narsasistisk personlighedsforstyrrelse og tvangspræget personlighedsforstyrrelse, derudover har hun ADD, vi har begge fået det diagonisteret inden for 1 år. Vi har været sammen i 7 år og har generalt et rigtig fint forhold, men hun siger at hun bare ikke har lyst og kan føle sig presset af mine lyster. Vi har derfor aftalt at jeg skal sige når jeg har lyst stedet for at forsøge at ligge op til noget der bliver snakket meget om vores følelser og lyster, men jeg har svært ved at være i min krop når min lyst til hende er så stor. SÅ det lange og det korte er at hun har meget nedsat sexlyst og min sexlyst er ekstrem, jeg frostår godt at hun kan være fyldt af hverdagen med et barn på 6 måeder som stadig skal ammes, men jeg ønsker råd til at håndtere mig selv, da jeg synes min tanker og lyster kan tage overhånd da jeg kan have svært ved at lade være med ting jeg engligt godt ved jeg skal eller må. eks. (hvis jeg har fået hende overtalt til at give et handjob kan jeg have dårlig samvittighed fordi jeg føler jeg har presset hende)

Svar:
Hej med dig!
Det lyder slet ikke som en rar situation du står i. Først og fremmest vil vi gerne anerkende, at du allerede har snakket med din kone om det – og prøvet at lave nogle aftaler med hende om, hvad I kan gøre. Det lader også til, at du er rigtig godt til at være opmærksom på din kones grænser og behov, og at du også allerede har prøvet nogle ting af selv, for at se om det kunne hjælpe. Det skal du endelig blive ved med. Men det lyder også som om, at det måske ikke helt har hjulpet tilstrækkeligt eller løst problemet for dig. Sexlyst er en underlig størrelse. Den ændrer sig og udvikler sig igennem hele livet, og det kan være super frustrerende, når den ikke matcher ens partners sexlyst. Vi bider mærke i, at det du beskriver lyder som om, at tanker om sex og liderlighed har overtaget store dele af dit liv på en negative måde. Sex skal jo gerne være noget dejligt som krydrer ens hverdag, og ikke noget der ødelægger ens trivsel. Det lyder også som om, at det påvirker dit forhold på en rigtig træls måde med bl.a. en masse dårlig samvittighed. Derfor tænker vi, at du måske kunne have stor gavn af, at tale med en sexolog og/eller psykolog. Du kan også starte med at snakke med din egen læge. Vi syntes, at det lyder alvorligt, at du kan have svært ved at koncentrere dig om hverdagsting som at se en film. Derfor er det super godt, at du reagerer og bl.a. skriver herind! Vi ved ikke, om du går til noget terapi eller får anden hjælp for din personlighedsforstyrrelse – men vi tænker, at det måske kan være en ide, at inddrage en evt. behandler i dine tanker om sex.
Vi håber, at det var svar på dit spørgsmål. Ellers er du meget velkommen til at skrive herind igen eller ringe til os på telefon 70202266. Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Venlig hilsen
Sexlinien XX131