Spørgsmål:
Hejsa. Min kæreste og jeg har snakket om, at prøve en enkelt gang under samleje, at udløse imens jeg stadig penetrere. Jeg er meget nervøs, for de potientielle risikoer involveret ved dette. Hun har en hormonspiral. Kort sagt, kunne jeg godt tænke mig at vide, om der er noget vi reelt skal være bange for? Det er ikke noget vi har planer om at gøre gentage, kun en enkelt gang for vores årsdag. Så mit spørgsmål er egenligt: Ville det være helt idiotisk at gøre?

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål
Det virker til, at du og din kæreste er i tvivl om, hvorvidt din kæreste kan blive gravid, hvis du får en udløsning, imens I har penetrationssex. En hormonspiral beskytter faktisk mod graviditet med 99% sikkerhed, så det vil altså sige, at der er meget lille risiko for, at din kæreste kan blive gravid, når I har sex også selvom du får udløsning, når I har sex. I behøver derfor ikke gå og være bange for at hun kan blive gravid, hvis du ikke trækker dig ud inden udløsning.
Hvis I er bekymrede for at blive smittet med sexsygdomme, skal I vide, at en spiral ikke beskytter mod sexsygdomme såsom klamydia eller hiv.
Jeg håber, at du har fået svar på dit spørgsmål.
Du er altid velkommen til at chatte med os eller ringe på 70 20 22 66
Vi har åbent alle hverdage fra 15-19
Mvh Sexlinien xx32