Spørgsmål:
Hej Jeg har utrolig svært ved at holde i sengen. Det har stået på i lang tid men jeg syntes det har ændret sig i forhold til førhen Jeg holder usandsynligt kort og det giver frustrationer hos både mig og min kæreste. Jeg har prøvet alt muligt med øvelser, teknik, stilling osv Hvad skal jeg gøre Har overvejet lægen Tak for svar

Svar:
Hej med dig, og tusinde tak for dit spørgsmål!
Du er langt fra alene med dit problem, og selvom det kan være enormt frustrerende når det står på, så vil det for langt de fleste blive bedre med alderen. Du skriver at du har prøvet diverse øvelser, stillinger osv. og det er også en rigtig god idé, det er bare vigtigt at vide at øvelse tager tid, og som regel længere tid end man lige tror. Så vi tænker det stadig er en rigtig god idé at du forsøger at praktisere dine øvelser. Du kan som du skriver også tage til lægen, og høre lægens perspektiv. I nogle tilfælde kan man få en recept på noget mildt bedøvende creme der kan nedsætte følsomheden på penis, og derfor hjælper en til at holde lidt længere. Lignende cremer kan også købes receptfri i diverse sexshops, også online - bare vær opmærksom på om hjemmesiden er dansk eller fra et EU-land, så du ikke får kastet dig ud i at bruge nogle kemikalier der måske ikke er godkendt i EU.
Ovenstående giver dig måske nogle handlemuligheder, men vi synes også det er vigtigt at understrege at det er helt normalt at komme hurtigt, og at sex også kan være en masse andet. Nærhed, nusseri, massage, oralsex osv. Prøv at se om I kan tage det helt stille og roligt, og måske bare være sammen nøgne, mærke hinanden, uden at skulle tænke på at I skal have penetrationssex.
Vi håber du kan bruge svaret, og ellers er du meget velkommen til at skrive igen. Du kan også kontakte en af os rådgivere på chat eller telefon - nummeret er 70 20 22 66.
De bedste hilsener Sexlinien