Spørgsmål:
Der er sket det mærkelige at jeg er gået hen og er blevet kæreste med en pige, ved ikke lige hvad der er sket! Hun går også på gym. Vi har været helt åbne omkring det og vi har begge to haft forhold til drenge, gode forhold vil jeg sige! Vi har det godt intimt men er begyndt at snakke en lille smule om at prøve strap-on. Der er overhovedet ikk besluttet noget endnu men vi snakker lidt om det. Det er nok en dimension vi måske lidt savner i forhold til drengene. Det at have samleje hvor man lissom smelter sammen og er et. Men har jo slet ingen erfaring med strap-on og er jo så også lidt usikker på det. Er vi gamle nok, er det nemt at gå til? bliver det for meget "drengesex"? Jeg er meget nysgerrig men også usikker. Kan i sige noget om fordele og ulemper ved strap-on og måske hjælpe os til en beslutning?

Svar:
Hej der og tusind tak for dit spørgsmål.
Som du selv siger så har I det rigtig godt med det intime allerede og det (gerne at ville eksperimentere med en strap-on) har ikke noget med "drengesex" at gøre, det handler mest bare om at der er nogle typer af sex som lettest kan udøves med en penis eller en passende substitut. Det giver en lidt unik mulighed for bestemte typer at stimulation, bestemte positioner eller en mulighed for at eksperimentere med nogle forskellige roller og dynamikker.
Det er forresten noget som I er gamle nok til at eksperimentere med. I Danmark skal man være 16 år for at købe sexlegetøj, så det kan I godt. Der er dog en udfordring i at købe sexlegetøj, da der kan være en økonomisk barriere. Sexlegetøj kan være ret dyrt (i hvert fald når det kommer til høj kvalitets-sexlegetøj) og især ved strap-ons kan det være en udfordring at finde en af god kvalitet inden for en rimelig pris. Der er forresten flere typer af strap-ons man kan vælge imellem. De kan have forskellige måder at blive spændt på og der er nogle som tilbyder stimulation både for personen med strap-on på og for den som vil modtage. Der er også nogle strap-ons som bare er gode til at fiksere en dildo, så man kan også prøve forskellige dildoer af. Hvis I har pengene til at bruge på det, så kan I prøve lidt af hvert, ellers så kan i starte med at eksperimentere bare med en dildo, som i selv kan holde med hånden for at se hvordan det føles eller lave jeres egen strap-on harness (her er en guide fra en cute lille hjemmeside, som taler lidt mere om det).
Oh Joy Sex Toy - Harnessing Savings by Isabella Rotman
Når du siger det at i ønsker følelsen ”…hvor man lissom smelter sammen og er et,” så er det måske noget I kan opnå med en strap-on, men det kan også lidt lyde som om I savner følelsen af en mere gensidig stimulation i forhold til at hvis i måske typisk skiftes med at gøre ting ved hinanden. I kunne eksperimentere med at omfavne hinanden mere under sex eller gensidig finger-/oralsex f.eks. ”69”
Ellers så det at I snakker om det er bare mega nice og det skal i absolut blive ved med. At navigere sex i et nyt forhold og med en ny type af partner kan altid være lidt af en udfordring, men når I kan finde ud af at snakke om det så skal I nok finde ud af det.
Ellers hvis i har nogle andre spørgsmål, så skal i altid bare skrive ind igen enten her i brev kassen, på vores chat eller ringe ind på 70 20 22 66.
Mvh Sexlinien