Spørgsmål:
Jeg går på gym så synes jo selv jeg efterhånden har fået en del seksuel erfaring. snakker også ret meget med mine veninder om sex og hører deres erfaringer. Jeg synes lissom man får et billede af at drenge og piger er lidt forskellige hvad angår sex og det er også den erfaring jeg har haft. Drenge vil helst have penetrationssex, føler jeg. Altså de kan ikke hurtigt nok komme ombord i pigen for det er sex for dem. Vi piger har det anderledes, føler jeg. Vi vil helst putte og kæle og så slikkes. Det er nr. 1 for mig og også for mine veninder. Tænker i det er en rigtig konklusion af mig? Hvorfor er der mon den forskel?

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål.
Som du selv skriver kan piger og drenge godt have forskellige præferencer hvad angår sex - om det skal være penetrationssex, oralsex, analsex, forskellige stillinger eller en helt syvende ting. Dog kan piger indbyrdes også synes at forskellige ting er rart, ligesom at drenge også kan have forskellige præferencer. Så man kan ikke helt på den måde skære alle piger og drenge over en kamp og sige at alle drenge vil have penetrationssex og alle piger vil slikkes. Mange drenge vil også nyde at putte og kæle, ligesom du skriver, at piger kan lide, så man kan ikke dele det helt så lige op.
Forskellen hos piger og drenge og deres præferencer under sex kan skyldes mange ting, men det kan bl.a. skyldes, at piger også kan blive stimuleret ved klitoris og derfor vil det for mange piger også føles rart at blive slikket og dermed blive stimuleret 'udenpå'.
Der findes mange måder at stimulere både mænd og kvinder på og folk vil have forskellige præferencer og lyster, som også kan veksle fra gang til gang.
Håber det var svar på dit spørgsmål, ellers er du altid velkommen til at skrive ind til brevkassen igen eller prøve vores chat eller telefon i tidsrummet 15-19 mandag-fredag.
Mvh, Sexlinien xx20