Spørgsmål:
Hej jeg skrev tidliger og med at mit pre-sæd ikke var genemsigtigt men i ikke var bekymret vis der ikke var andre symptommer som kløen svien eller smerte tro jeg men nogle gange klør min testikelpung og om det som det kan være er farligt? og mine forældre ved ikke at jeg onanere

Svar:
Hej igen!
Du kunne evt prøve, at tøre det af i noget toiletpapir og så kigge på papiret om det stadig ser lyserødt ud.
Kløen på testiklerne er helt normalt. Fuldstændig ligesom det kan klø på ryggen eller albuen. Så det skal du ikke være bekymret for.
Som vi skrev før, skal du generelt ikke være bekymret, med mindre du får svien eller føler dig syg, samtidig med dine symptomer. Men det er godt at du er opmærksom på din egen krop, og hvordan det hele ser ud og ændrer sig.
Hvis din presæd når du tørrer den af er lyserød og bliver ved med at være lyserød, kan du overveje at tage til lægen. Vi kan godt forstå det kan være svært at snakke med dine forældre om, men hvis du er bekymret, er det bedre at få snakket med dem om det, end at gå og blive ved med at være bekymret.
Dine forældre er også bare mennesker, og vil ikke synes noget mærkeligt om dig, fordi du onanerer. Det er helt normalt for en 13'årig dreng.
Hvis du gerne vil have en længere samtale med os om dine overvejelser vil jeg anbefale dig at chatte med os.
Vi har åbent alle hverdage fra 15-19
Mvh Sexlinien