Spørgsmål:
Er det okay at gøre Jeg er en 13 årig dreng og er begyndt at onanere ret tit men min mor syntes at det forkert og forbyder at jeg gør. Jeg er begyndt at gøre det udenfor på en gå rute tæt på mit hus jeg plejer bare at gå ind bag nogen trær og onanere også kommer jeg bare på jorden eller et træ

Svar:
Hej med dig,
Du spørger, om det er okay at onanere – ja, det er det! Det er slet ikke forkert eller usundt på nogen måde. Vi mener faktisk, at det kan være ret sundt at onanere. Det føles godt, det kan være afslappende og man kan lære sin krop at kende.
Det er også okay at onanere udenfor. Det eneste er, at det kan være en lidt ubehagelig overraskelse for andre, at opdage nogen onanere udenfor. Så det er bedst at være sikker på, at man er godt skjult hvis man vælger at gøre det.
Det lyder lidt på dit spørgsmål som, at du går udenfor for at onanere for, at din mor ikke skal opdage det? Og ikke fordi det er noget som du har lyst til?
Vi mener, at alle har ret til at bestemme over deres egen krop. Det betyder, at man selv må bestemme om man onanerer og hvor meget man onanerer. Så vi synes ikke det er okay, at din mor forbyder dig at gøre det.
Vi tænker også om der kan være andre måder at onanere på, end at gå udenfor og langt væk fra dit hus? Måske kan du låse din dør? Eller gøre det på toilettet eller i badet? Eller gøre det efter hun er gået i seng?
Vi håber, at det var svar på dit spørgsmål. Du er altid velkommen til at skrive igen eller kontakte os på chat eller telefon alle hverdage mellem 15.00-19.00 på nummeret 70 20 22 66.
Med venlig hilsen
Sexlinien
Dreng/Mand på _ år