Spørgsmål:
Hej jeg er en pige. Og jeg er i et forhold, hvor mig og min partner er noget til det stadium hvor ville have samleje med hinanden. Vi har prøvede et par gange, men han har ikke kunne fået penis op i mig. Og vi har prøvede flere forskellige stillinger, og gjort mig våd, så vi var sikre på det, både med fingere og sådan. Men det har hvergang ikke lykkes for os. Men en anden ting, når vi har prøvede og jeg har fået fingere har det virkelig gjort ondt bagefter i timer. Men ved ikke hvorfor. Men mig og min partner er begge bange for at det er en af os der er galt med, for vi ved ikke hvorfor ikke kan få det til at lykkes. Og vi har begge i tidligere forhold godt kunne, med en anden en. Men vi kan ikke, og det forstår vi ikke, hvorfor.

Svar:
Hej med dig, og tusinde tak for dit spørsmål!
Hvor er det godt du skriver herind, og tager affære, for selvfølgelig skal din kæreste og dig kunne have samleje, når I nu har lysten til det. Har du haft nogle dårlige seksuelle erfaringer, måske fra dit tidligere forhold? Er du nervøs, eller går du igennem en svær periode? Det kan måske skyldes at du har spændinger i underlivet, og helt uden du er bevidst om det, spænder op i dit underliv, når I prøver at få hans penis ind. Hvis du har ondt flere timer efter du har fået finger, kan det skyldes at det måske har været for hårdt, eller hurtigt, måske har din kæreste haft for lange eller ufilede negle, som så har revet dig. I kan med fordel aftale at fokusere på noget andet end penetration (altså penis i skede sex), de næste mange gange I skal være sammen, og i stedet kan I bruge fingrerne og munden, og generelt bruge en masse tid på at nusse og putte - og hvis I så får lyst, så kan I jo sagtens prøve at have penetrationssex - måske efter mange timers opbygning med kys, nusseri og andre former for seksuel stimulering.
Hvis jeres problem fortsætter over de næste par uger - en måned, så kan det være en god idé at blive undersøgt hos lægen, for at se om alt er som det skal være.
Vi håber du/I fik svar på spørgsmålet, og ellers er du meget velkommen til at skrive herind igen. Du kan også ringe eller skrive direkte med en rådgiver på alle hverdage mellem kl. 15 og 19, vores nummer er 70 20 22 66.
Bedste hilsener Sexlinien