Spørgsmål:
Kære brevkasse jeg er en dreng på 16 år og jeg har et problem jeg håber i kan hjælpe mig med.
Jeg er lidt bange for at jeg har en for kort pikstreng og jeg har ikke lyst til en operation fordi jeg ikke kan lide at snakke med mine forældre om det. så er der en eller anden måde jeg bare kan træne min pikstreng til at kunne strækkes længere?

Svar:
Hej med dig,
Tak for dit spørgsmål.
Der er mange i din alder der oplever, at penisstrengen er lidt for kort. Hvis det er meget generende, ville vi råde dig til at tage et smut til lægen. Det er de færreste der bliver opereret for det. Ofte får man en steroidcreme der skal smøres på, som hjælper med at strække huden.
Vi forstår godt, at det kan føles lidt for privat til, at man har lyst til at snakke med sine forældre om det. Det behøver du heller ikke, du kan sagtens tage til lægen uden at sige det til dem. Og når man er over 15, så kan dine forældre ikke længere se din journal.
Vi håber, at det var svar på dit spørgsmål. Ellers er du meget velkommen til at skrive herind på chatten eller ringe til os på telefon 70 20 22 66. Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Med venlig hilsen
Sexlinien, XX17
Dreng/Mand på _ år