Spørgsmål:
Jeg var ude og gå en tur i skoven med nogen veninder. Vi kom forbi en eller anden paddehat og så sagde en af pigerne at det lignede da en båtplop eller noget. Og så grinede et par af dem helt vildt. De er søde nok men også ret frække i deres mund engang imellem så jeg var godt klar over det nok var noget frækt. Jeg anede ikke hvad det var så jeg grinede bare med. Så googlede jeg da jeg kom jeg og fandt ud af de nok havde sagt butt-plug. Jeg fandt ud af det vist er noget legetøj til numsen? Men jeg aner da ikke hvor pigerne kender sådan en fra? Er det også for piger i vores alder? Og hvordan gør det enlig godt? Håber ikke det er alt for åndsvagt spurgt? Jeg er bare sygt nysgerrig!

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål!
Det er overhovedet ikke dumt, og bare fedt at du er nysgerrig :)
Du har nok ret i at de har ment et butt-plug. Med lidt fantasi, kunne nogle af dem godt ligne en paddehat. Og du har fuldstændig ret. Det er et sex-legetøj, som man kan sætte op i numsen, ved hjælp af glidecreme. Så kan det faktisk sidde der ret længe. Der er nogen der har et butt-plug i flere timer, fordi de synes det er frækt at gå rundt med.
Endetarmen, har ligesom skeden og penis en masse nerveender, der gør at det er meget følsomt og derfor kan være rigtig rart at have noget oppe i numsen.
Det kan også for nogen bruges til at forstærke en orgasme. Når man får en orgasme er det normalt at få ufrivillige spændinger i hele underlivet, og også omkring numsen. Der synes nogen at det er rigtig rart at mærke at det spænder omkring butt-plugget i numsen. Det kan være både når man har sex med en anden, eller hvis man onanerer.
For personer der er født med en penis, kan et butt-plug også stimulere en kirtel der hedder prostata, ved at trykke lidt på den, hvilket også gør at det føles rart.
Butt-plugs er kort fortalt for alle, der har lyst til at prøve det.
Hvis man tror det kunne være rart, at have noget oppe i numsen, vil vi råde til at starte med feks, at prøve med en finger. Dernæst kommer butt-plugs i alle mulige størrelser, og det er nok en god ide at starte med et lille et.
Man kan købe dem på nettet eller i sex butikker.
Det var lidt om butt-plugs. Vi håber du kunne bruge det til noget!
Når det så er sagt, så synes vi overhovedet ikke at du skal være bekymret for, at du er den eneste på din alder der ikke har et butt-plug, eller ved hvad det er. Det er jo meget forskelligt i den alder, hvad man lige lærer om hvornår. Sex-legetøj er for mange noget man kan begynde på, når man er lidt ældre. Der har man måske allerede lært sin krop godt at kende, med sine hænder, og så kan man få lyst til at prøve noget andet.
Men der er ikke nogen der siger, at man ikke må bruge butt-plugs når man er 14.
Du er altid velkommen til at chatte med os eller ringe på 70 20 22 66. vi har åbent alle hverdage fra 15-19.
Mvh Sexlinen.