Spørgsmål:
Jeg er blevet uønsket gravid og skal have en abort om uge. Jeg skal til fødselsdag i weekenden og formentlig drikke alkohol, men jeg har læst at alkohol kan give en spontan abort. Vil det sige jeg ikke må drikke før jeg har fået min “rigtige” abort, for at undgå en spontan? Jeg er kun 4,5 uge henne.

Svar:
Hej! Vi håber, du havde det hyggeligt til fødselsdagen. Der går jo tit nogle dage før, vi når at besvare, men du må gerne drikke før din abort. Spontane aborter kan ske af mange grunde og tit ved man ikke helt, hvorfor de sker. De fleste spontane aborter sker desuden så tidligt i graviditeten at mange kvinder knapt nok har opdaget, de er gravide.
Har du flere spørgsmål, kan du skrive igen - eller du kan chatte eller ringe til os mellem kl. 15-19 på hverdage. Hilsen Sexlinien, XX7.