Spørgsmål:
Jeg har haft en dårlig seksuel oplevelse for nylig som jeg skammer mig over. Jeg besøgte en thailandsk massageklinik hvor jeg fik en full body massage som ellers var meget rart i sig selv. Jeg var helt nøgen under sessionen og når massagen er slut spørge massøren om jeg ville have "noget ekstra" Hun tilbyder mig et handjob og et blowjob og jeg ender med at sige ja udfra at jeg følte mig godt tilpas efter massagen. Jeg har det ufattelig skidt med det og mit selvværd er gået helt ned. Hun var nemlig meget ældre end mig og heller ikke særlig køn. Muligvis var hun på mine forældres alder. Udover handjob og blowjob, slikkede hun mig også i øret og agerede generelt bare lidt for entusiastisk for mig. Jeg ved godt at jeg ikke har meget at skulle have sagt efter at have givet samtykke og ovenikøbet betalt for det, men hvis jeg skulle besøge en sexarbejder skulle det være en jeg både fandt attraktiv og var komfortabel med. Da jeg kom hjem tog jeg et meget langt bad for at vaske hendes lugt af mig og hvor jeg også brød sammen i tårer. Jeg føler mig så klam og sølle af at skulle have betalt for den slags og ovenikøbet en jeg ikke var tiltrukket af eller lignende. Hvad tænker i om min situation og har i et råd til hvordan at jeg kommer videre til et normalt sexliv igen?

Svar:
Hej og tusinde tak for dit spørgsmål!
Først og fremmest er vi kede af at høre at du har haft denne dårlige og ubehagelige seksuelle oplevelse. Den slags kan bestemt godt sætte sine spor, og derfor er det rigtig godt at du skriver herind, og får lettet dit hjerte. Vi håber du med tiden kan tænke mere tilgivende og kærligt om dig selv. Ja, det var nok ikke en god idé at du sagde ja til den seksuelle del af massagen, men nu er det sket, og du kan ikke gøre det om, men du kan måske lære noget af oplevelsen, og få et større kendskab til dig selv, dine grænser og din seksualitet. Du er ikke klam, og du er ikke sølle! Du er blot et menneske, og vi begår alle fejl gennem livet - og lige nu har du haft en oplevelse som du fortryder og som føltes forkert, og ja det kan godt være at du gav samtykke og betalte for det, men det medfører jo ikke, at du så automatisk ikke burde føle at det havde været en grænseoverskridende oplevelse. Man føler det man føler, og man kan sagtens blive grebet af et øjeblik, og bagefter føle at det var helt forkert, og også imens - man har altid ret til at sige nej, og stop, men mange mennesker mærker desværre først bagefter, når en grænse er blevet overskredet.
Vi tænker at du er nødt til at give dig selv plads for at komme videre. Se det an hvordan du har det om et par måneder, og vid at du langt fra er den eneste der har fortrudt en seksuel oplevelse. Hvis du kan mærke at oplevelsen begynder at fylde mere og mere, og du ikke kan komme videre, så vil vi anbefale dig at du søger noget professionel hjælp, f.eks. hos en psykolog eller sexolog. Vigtigst af alt; prøv at give slip på skammen. Den har haft sin plads nu, og du har lært at det ikke er noget du vil gøre igen. Denne her oplevelse er ikke den der definerer dig som person, eller definerer din seksualitet.
Vi håber du finder svaret brugbart, og ellers er du meget velkommen til at skrive herind igen - evt. ringe på telefonnummer: 70 20 22 66. Så kan vi tage en mere uddybende samtale, men du er også velkommen til at benytte vores chat. Vi har åbent på alle hverdage fra kl. 15 til 19.
De bedste hilsener Sexlinien