Spørgsmål:
Hej sexlinien. En pige jeg har skrevet med er gået tilbage til sin eks. Det gør mig bekymret fordi at han har ville have et one night stand med en anden imens de var sammen. Nu har hun lige fundet ud af at han har været hende utro og jeg kan virkelig ikke lide at hun er sammen med ham. Jeg ved ikke om jeg er jaloux på at de er sammen eller om jeg bare er meget bekymret for hende. Hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej og tusinde tak for dit spørgsmål!
Vi får ikke så mange oplysninger fra dig i spørgsmålet, så vi har nok ikke mulighed for at give så dybdegående et svar her på brevkassen. Du må også altid gerne ringe eller chatte med os, hvis du ønsker et hurtigere svar, end hvis du skriver herind igen.
Kan det tænkes at du måske både er jaloux og bekymret? Bekymret, fordi hun måske har delt sine sorger og frustrationer med dig, og I har knyttet en relation. Jaloux, fordi du måske mærker nu at du egentlig godt kan lide hende. Det ville være helt forståeligt at du både tænker på dig selv, og på hende i den her situation. Umiddelbart kan du nok ikke gøre så meget, andet end at du kan fortælle hende at du synes hun er sød, hvis det er det du synes, og hvis du f.eks. er meget bekymret for hendes psykiske eller fysiske tilstand (foregår der f.eks. fysisk eller psykisk vold?)  kan du også give udtryk for dette. Mange vil opleve problemer i deres parforhold, og utroskab er ikke en sjældenhed. Der findes mennesker der uanset hvad de prøver ikke kan tilgive utroskaben, der findes nogen der ikke vil prøve at tilgive, men som bare ved mig sig selv at det ikke er muligt, og så er der andre par der kommer igennem det, og endda nogle der føler de står stærkere efterfølgende. Det er altså ikke i alle tilfælde at utroskab er altødelæggende for et forhold.
Du er som sagt meget velkommen til at ringe eller skrive herind, så vi kan giv dig en mere fyldestgørende rådgivning. Vores nummer til Sexlinien er: 70 20 22 66
Bedste hilsener Sexlinien