Spørgsmål:
Hej Mig og min kæreste vil gerne lære at have sex stående. Vi prøvede, både forfra og bagfra stående men det resulterede i at kondomet sprang og vi var bange for graviditet. Men den del er der heldighvis styr på nu, og vi har mod på at prøve igen. Har i nogen tips og tricks? Han er lidt højere end mig (hvis det er relevant).

Svar:
Hej med dig,
Det kan være meget forskelligt fra par til par hvordan man bedst undersøger forskellige stillinger, og derfor kan det også være et lidt svært spørgsmål for os at svare på. Hvis det er svært for jer at nå hinanden på en komfortabel måde når i står op, kan det måske hjælpe jer, at du får noget at stå på, eller at han løfter dig lidt op. Det kan være lidt lettere at finde balancen mens han løfter dig, hvis han støtter dig mod væggen eller lignende.
Men husk også, at alle sexstillinger ikke passer lige godt til alle par og kroppe, og derfor er det også helt okay, at bruge andre stillinger, der føles bedre for jer, hvis stående sex ikke ender med at fungere for jer.
Mange hilsner
Sexlinien