Spørgsmål:
Hvad kan grunden være til at jeg bløder under sex med min kæreste? Det er aldrig sket før, og det er ikke kun en lille blødning per gang.

Svar:
Hej og tusinde tak for dit spørgsmål!
Der kan være flere forskellige grunde til at man bløder under sex, men som regel er der ikke tale om alvorlige grunde når man er ung.
Det kan være en rift, der har vanskeligt ved at hele, eller en harmløs polyp (en lille udvækst) som sidder på livmoderhalsen. Polypper kan give pletblødninger ml. menstruationerne og også blødning efter samleje.
Du skriver dog at der ikke er tale om en lille blødning. Er der tale om store mængder blod, så skal du undersøges hos din læge. Får du pludselig meget kraftige smerter samtidig med at du bløder, skal du kontakte lægevagten/akuttelefonen.
Har du haft ubeskyttet sex, bør du blive tjekket for kønssygdomme. Men der er højst sandsynligt blot tale om en ufarlig kontaktblødning (kalder man blødning i forbindelse med sex)
Vi håber du fik svar på dit spørgsmål. Du er altid meget velkommen til at kontakte os igen, enten her på brevkassen eller via vores chat eller telefonrådgivning. Vores åbningstider er alle hverdage fra 15-19 på telefonnummer: 70 20 22 66
Bedste hilsner Sexlinien