Spørgsmål:
Hej min kammerat siger at han har en penis på 21 cm til 22 cm i stivt tilstand Er det normalt at have en penis når man er dansk person som min kammerat er at have en penis når den er stiv på 21 til 22 cm

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål
En penis på 21-22 cm er en stykke over gennemsnittet for en penisstørrelse. Egentlig ved man ikke nøjagtig, hvor stor den gennemsnitlige penis er, men langt de fleste mænd har en penis, som er mellem 10 og 20 cm, når den er stiv. Det er svært at lave god forskning omkring penisstørrelse, fordi mange mænd har tendens til at 'pynte lidt på resultaterne' og fortælle, at deres penis er lidt større end den egentlig er. Det er også noget, der sker meget mellem kammerater, fordi mange fejlagtigt tror, at det er meget vigtigt, at have en stor pik. Det er selvfølgelig vigtigt at have en krop, som man føler sig godt tilpas med, men i forhold til at have sex med andre mennesker, kan man slet ikke sige 'jo større jo bedre'. Det er dels fordi, at man kan have dejlig og nydelsesfuld sex med hænderne og munden - og dels fordi, at en penis også godt kan være for stor til, at det er rart at få den op i skeden eller numsen.
Vi håber det var svar på dit spørgsmål. Du er også meget velkommen til skrive til os på chat eller ringe på 70 20 22 66, hvis du godt kunne bruge lidt mere rådgivning om det her - eller et andet emne.
Med venlig hilsen
Sexlinien, xx140
Dreng/Mand på _ år