Spørgsmål:
Hej jeg en pige på 16 jeg tænker meget på mit underliv da jeg ikke føler de ligner andre. ved godt alle er forskellige men syns bare min ser helt anderledes ud og har prøvede og Google forskellige tissekoner og ingen ligner min. jeg føler de bare er 2 læber og så en samlede hud del det deler sig ikke op det går bare som en samlede del ned til min vegina hvor andre deler sig op i midten og den den del som jeg har hænger bare og ved det mener jeg meget og den deler sig ikke op

Svar:
Hej med dig,
Tak for dit spørgsmål!
Som du også skriver i dit brev, så kan tissekoner se forskellige ud, og der er ikke en måde, der er bedre end en anden. Det kan nogen gange nemt se sådan ud, hvis man fx googler på nettet. De billeder man ser, kan måske være fotoshoppede eller fra porno, hvor der er en standard for hvordan en tissekone skal se ud. Du kan fx prøve at gå ind og se på http://www.kussomat.dk/, der viser endnu flere måder, en tissekone kan se ud på. Det kan også være, at det ville være rart at snakke med din mor det, da hun også har været i puberteten, og måske kan hjælpe dig med at afklare nogen af de bekymringer, du står med.
Vi har lidt svært ved at forstå, hvad du mener i forhold til hvad du oplever ikke er 'almindeligt'. Ud fra hvad du skriver, virker det til at du måske ikke kan se de læber, man kalder de indre kønslæber. I løbet af ens pubertet, vokser de indre kønslæber ud mellem de ydre. Her vil de typisk også vokse, og de kan ændre udseendende undervejs. Nogle får derfor mere synlige indre kønslæber, og andre får ikke.
Hvis du slet ikke føler denne her udvikling er sket, eller har en stor bekymring for at der er noget galt, ville det nok være en god ide at snakke med en forælder om det, så du kan komme til lægen og snakke med dem om det.
Vi håber, du fik svar på dit spørgsmål, og du er altid meget velkommen til at kontakte os igen!  Du kan også chatte eller ringe til en rådgiver på alle hverdage mellem kl. 15 og 19. Vores nummer er 70 20 22 66.
Bedste hilsener Sexlinien
Pige/Kvinde på _ år