Spørgsmål:
Hejsa. Jeg er en pige på 16 år. Min menstruation er forsinket og jeg er rimelig bange for om jeg er gravid. Mig og min kæreste havde samleje for 2-3 uger siden og har ikk haft det derefter. Min menstruation skulle ha kommet den 8. December men er ikke kommet endnu. Den plejer altid at komme på den dag der står i cyklussen. Jeg tog én graviditetstest den 6 december og den var negativ. Hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej med dig
Ens menstruation kan nogle gange blive forsinket - særligt hvis du er nervøs for at være gravid. Stress kan nemlig påvirke din menstruation, og et par dages forsinkelse kan være meget normal.
Du kan vente i nogle dage, og hvis du ikke får din mesntruation, kan du tage en til graviditetstest igen.
Vi håber, at du kan bruge vores svar. Ellers er du velkommen til at kontakte os igen på chat eller telefon 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19.
Bedste hilsner fra Sexlinien, xx134