Spørgsmål:
Hejsa, sexlinjen. Jeg er en pige på 17 år, som gerne vil have sex. Men jeg er meget usikker på min krop, og jeg har en sød kæreste jeg er så tryg med (han er 17) men aligvel tør jeg ikke tage tøjet af? hvad gør jeg...

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål
Først vil vi sige til dig, at det er helt almindeligt, at være usikker på sin krop. Også hvis det er nyt at være nøgen eller seksuelt sammen med andre. Vi ved godt, at det ikke løser hvordan du har det, men det kan nogle gange hjælpe at vide, at man ikke er alene.
Der er forskellige ting, vi tænker du kan gøre. Du kan snakke med din kæreste om det, og fortælle ham, at du er usikker på din krop. At du egentlig gerne vil have sex, men at du er usikker på din krop, og ikke har lyst til at tage tøjet af. Det kan være han kan hjælpe med at gøre situationen mere tryg for dig.
Det andet I kan gøre er at tage det i "bider". Måske er det rarest for dig, hvis du er sammen med ham, hvor I prøver kun at tage bukserne af og beholde en trøje på f.eks. Måske du kan overveje hvad der vil være det mindst grænseoverskridende for dig? Andre kan godt lide at have slukket lyset i starten, det kunne også være en mulighed, selvom det måske mere udskyder problemet i stedet for at løse det.
Den mest holdbare løsning, men også den sværeste, er at du undersøger med dig selv, hvad der gør du er utryg ved at tage tøjet af. Det kan være det kan hjælpe dig at snakke med nogen, enten i dit netværk eller måske en professionel.
Uanset hvad er det vigtigt du mærker efter og er sikker på du kun gør ting, som du er tryg ved.
Vi håber, du kan bruge svaret. Ellers er du velkommen til at skrive igen eller ringe på 70 20 22 66 på hverdage mellem 15 og 19.
Bh Sexlinien, xx128