Spørgsmål:
Hej, jeg har et spørgsmål i fht min penis, og er rimelig bange da jeg tror det er slemt. Når jeg har stiv kan jeg mærke jeg har et slags knæk inde i min penis. Altså når den er stiv har den sårn et svagt punkt hvor jeg nærmest kan klappe den helt sammen. Jeg har læst lidt om penis brud, men jeg har ikke haft nogle smærte på nogen måde, ingen misfarve eller hævelser. og er virkelig bange for om det er noget slemt? Og om det er noget min læge skal se? Syntes selv det er meget mærkeligt da jeg heller ikke kan finde det på nettet. Hermed kan, det mærkelige brud, på min penis været meget irriterende under samleje, da jeg nogle gang er nødt til at holde om min penis for at få den ind i min kæreste. Syntes det er meget underligt, og håber i har svar??

Svar:
Hej med dig
- Og mange tak for dit spørgsmål!
Det lyder ikke som noget farligt, siden du hverken har smerte, misfarvning eller slet ikke har kunne prøve på samleje med din kæreste. Men vi kan godt forstå at du ikke lige ved hvad det kan være. Og det er helt klart en lægeundersøgelse som kan hjælpe dig til at blive klogere på årsagen og hvad der eventuelt kan gøres ved det.
Det kunne måske have relation til noget arvæv inde i din penis, som danner gør din penis mere skæv og at den derfor kan trykkes sammen i et punkt. Men ja, vi tænker heller ikke på et brud, som du siger, fordi der ikke er en konkret situation du husker, hvor der kunne være sket et brud. Måske kunne det have at gøre med en arvævsknude, i et punkt på din penis.
Vi tænker at det er en fin idé at blive kigget på af en læge, og holde fast i at du ikke har smerter, hævelse eller andre akutte tegn. Og at du og din kæreste kan have sex sammen på jeres måde, selvom det lyder irriterende når den bukker sig sammen.
Du kan også henvende dig til en læge på en sexologisk klinik, hvis du hellere vil det.
- Du finder en oversigt over udvalgte klinikker i Danmark ved at klikke hér.
Du finder en side om arvævsknuder i penis på sundhed.dk, ved at klikke her.
Vi håber at svaret kan hjælpe dig. Du er velkommen til at kontakte vores rådgivning på chat eller telefon.
Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Hilsen Sexlinien XX109
Dreng/Mand på _ år