Spørgsmål:
Jeg har meganedhængende kønslæber. De hænger lissom to flapper og dingler og kan tydligt ses selvom jeg står helt almindeligt. Både forfra og bagfra. Det går mig meget på. Når jeg sover med veninder er det ikke noget stort problem. Jeg glemmer det hurtigt når vi ligger der og mine veninder er gode til at tage mig som jeg er og trøste mig og sige det ikke gør det mindste og at jeg er dejlig som jeg er. Men jeg tænker jo på når jeg bliver 15 og skal sove med drenge om det så ikke bliver et megaproblem for mig. Kan jeg gøre noget?

Svar:
Hej.
Tusind tak for dit spørgsmål.
Når man er i din alder sker der en masse forskellige ting med kroppen. Det er en proces hvor kroppen går fra at være barn til at være voksen. Undervejes sker der en masse ting, blandet at ens kønslæber og bryster vokser.
Det er forskelligt fra person til person hvor hurtigt det går.
Så at du ser sådan ud nu betyder ikke at du ser sådan ud om 2 år. Der vil du være vokset og din krop har forandret sig yderligere hen mod at blive voksen. I takt med du vokser vil dine kønslæber også se mindre ud.
Men man har stadig en tildens til at sammenligne sig med andre, og hvis din veninders kønslæber er mindre eller ser ud på anden måde , kan det måske godt dig til føle dig forkert.
Men i virkeligheden er der ikke en krop der er forkert, alle kroppe er forskellige og ser forskellige ud.
Mvh sexlinien