Spørgsmål:
Hej Ved i om der abort samtaler for mænd ? Tænker det mest psykiske self. Omkring skyld og det med at tør at have sex igen.

Svar:
Hej. Tak for dit meget relevante spørgsmål.
Der findes en rådgivning hos Mødrehjælpen, som både henvender sig til kvinder og mænd. Her kan du få en gratis støttesamtale. Du kan læse mere om tilbuddet her: https://moedrehjaelpen.dk/holdepunkt/viden-og-raad/abort-foelelser-som-mand-raadgivning/
Desuden er du også altid velkommen til at ringe herind til Sexlinen til en snak om de oplevelser og følelser, du går igennem. Ønsker du et længerevarende forløb, kan det være en god idé at snakke med en psykolog. Du kan selv tage kontakt til en eller få en henvisning til en psykolog via din læge. En psykolog vil også være god at snakke med, hvis du oplever at føle skyld og tilbageholdenhed i forhold til at skulle have sex igen.
Vi håber, du kan bruge svaret! Du kan chatte eller ringe til os på tlf. 70 20 22 66 på hverdage mellem kl. 15-19.
xx-121
Vi vil rigtig gerne vide, hvad du synes om at få svaret og hvordan du synes om at bruge brevkassen – OG du får chancen for at vinde to biografbilletter!
Du kan fortælle os din mening ved at besvare et kort spørgeskema her. Det kan besvares på cirka fem minutter. Du kan læse mere om evalueringen af brevkassen her.