Spørgsmål:
Hej sexlinien. Jeg er i en virkelig bekymrende situation og håber virkelig i kan hjælpe mig. Sagen er at jeg i noget tid har tænkt over, hvorfor min penis er lidt følelsesløs. Jeg har fået blwojob et par gange uden rigtig ku mærke det, og så har jeg svært ved få orgasme under samleje. Når jeg onanere kan det tage mig lidt tid at få orgasme, og det kræver også jrg spænder i kroppen. Jeg ved at det kan tage tid at få orgasme, men jeg ved os bare at der noget galt med min følelse. Det skal siges jeg omskåret men jeg er 100% sikker på det ikke er grunden til jeg mangler så meget følelse. Jeg finder så ud af at der noget der hedder “traumatic masturbation syndrome” som er den måde jeg har onaneret på lige siden jeg var de 13 år, som endelig giver mig en forklaring på hvorfor jeg mangler så meget følelse på min penis. Det hvor man gnider sin penis op af sengen, indtil man får en orgasme. Jeg er så bekymret for at det permanent, og jeg aldrig får min “rigtige” følelse tilbage på min penis. Jeg har de sidste 1-2 måneder onaneret med hånden, men jeg synes ikke det blevet bedre. Jeg har alle mulige tanker om at jeg aldrig kan have sex igen som andre, og jeg aldrig kan få et blowjob uden at ku mærke det. Please hjælp mig og fortæl mig hvad jeg skal gøre. Hilsen en rigtig bekymrende ung mand

Svar:
Hejsa!
Der er mange mennesker der oplever at have problemer med at komme – og det kan der være rigtig mange grunde til. Det kan være angst, bekymring, stress eller noget helt fjerde. Nogle gange kan det dog også skyldes noget fysiologisk, og det ville derfor være en god ide at tage et smut forbi lægen, som forhåbentlig kan hjælpe, skulle det være fysiologisk eller ej. Vi kan virkelig godt forstå, at du er blevet bekymret efter alt det du har kunne finde på nettet, men det er altså virkelig ikke sikkert at det er det der er årsagen til din problematik. Der er ikke en ”rigtig” måde at onanere på, det vigtigste er bare at man gør hvad der føles rart, og ikke gør skade på sig selv.
Selvom teorien omkring traumatic masturbatory syndrome ikke er meget veldokumenteret, fortæller de sider der skriver om det også at det er en tilstand der går over igen ved tilvænning. Som du skriver har du ændret din måde at onanere på, og det kan godt være det tager længere end 1-2 måneder før din følelse normaliseres.
Alt dette kan en læge forhåbentlig gøre dig meget klogere på.
Vi håber dette svar kunne hjælpe dig
Du er også altid velkommen til at chatte eller ringe til os på 70 20 22 66
Vi har åbent alle hverdage fra 15-19
Mvh Sexlinien.