Spørgsmål:
Jeg kan rigtig godt lide penetrationssex. Jeg synes lissom man smelter helt sammen når drengen er højt oppe i en og det er dejligt at være så tæt på et andet menneske. Men jeg kan ikke komme ved "pik-i-hul." Det kilder lidt men jeg er aldrig kommet ved det, ingen gang i nærheden af at komme. Min orgasme får jeg så ved slikning, med fingerne eller ved at jeg selv onanerer foran drengen. Ved ikke om det er unormalt at man ikke kan komme ved penetration? Og at man alligevel holder af det? Jeg ville gerne snakke med mine veninder om det hvordan de har det men desværre er jeg for genert til det selv om jeg ved de alle sammen er sexuelt aktive. Hvad er jeres erfaring?

Svar:
Hej og mange tak for dit spørgsmål!
Det er skønt at høre at du nyder penetrationssex, og følelsen af at komme tæt på din sexpartner. Vores erfaring er at det er fuldstændig normalt ikke at kunne komme ved penetrationssex. Faktisk viser mange undersøgelser, at kun omkring 30 % af alle kvinder kan komme gennem ren penetration. Det er altså langt under halvdelen! De fleste har brug for at få stimuleret klitoris for at kunne få orgasme. Derfor kan de fleste kvinder kun komme ved penetration, hvis de samtidig får stimuleret (eller selv stimulere klitoris).
Penetrationssex kan sagtens være rigtig dejligt, selvom at det ikke vil resultere i en orgasme. Men de fleste kvinder får altså bare nemmere en orgasme ved at klitoris bliver stimuleret mere direkte - f.eks. enten med fingrerne eller munden.
Hvis du rigtig godt kunne tænke dig at opnå orgasme, mens en partner er inde i dig, så er det nok her at den gode gamle klør 5 (eller en vibrator) skal hjælpe på vej. Og ellers så lyder det også enormt dejligt at du får orgasmer ved at blive slikket og få finger. Der er i hvert intet unormalt I ikke at kunne få en orgasme udelukkende gennem penetration.
Du kan læse mere om pigers orgasme her
Du er velkommen til at skrive igen her på brevkassen, eller du kan kontakte en rådgiver på enten chat eller telefon - alle ugens hverdage fra 15-19. Telefonnummer: 70 20 22 66
Bedste hilsner Sexlinien