Spørgsmål:
Jeg er omskåret men vil gerne have forhud fordi jeg er begyndt at dyrke sex med min kærtse og føler bare ikke så meget. Men jeg vil spørge om hvor jwg kunne få lavet en oparation henne? Og er det gratis

Svar:
Hej med dig!
Hvor er det godt, at du skriver herind. Vi kommer til at tænke på, hvilke forventninger du mon har til, hvordan det skal føles, at have sex med din kæreste? Hvis du er vant til at onanere, så føles det på én måde, men hvis du så begynder at have samleje føles det ikke på samme måde. Det er nemlig ret normalt, at man ikke kan mærke lige så meget som når man fx onanere – særligt måske i starten.
Har du prøvet at fortælle din kæreste, hvad du godt kan lide, eller måske guide med din hånd? Det kan måske give dig/jer en bedre oplevelse. Derudover kræver god sex tit også en del øvelse og kommunikation med sin partner. Noget I måske konkret kan gøre nu og her, er at bruge noget glidecreme evt. med ophidsende effekt, en penisring og/eller et penissleve/penis æg. Det kan hjælpe med at stimulere penis på en mere tilfredsstillende måde.
At få genskabt en forhud er det en længere proces, og altså ikke en operation. Det man helt konkret gør, er at lave et konstant træk i huden, og på den måde stimulere dannelsen af ny hud. Man skal have tålmodighed, for processen tager som regel 1-4 år, alt efter hvor meget forhud man har tilbage, og hvor meget man ønsker at ende op med. Derudover er det værd at vide, at de specielle nerver og følsomheden i forhuden ikke kan gendannes. Man vil derfor ikke opnå samme følsomhed, som hvis man ikke havde været omskåret. Det den nydannet hud alligevel kan hjælpe med, er at holde penishovedet fugtet og beskyttet, og dermed forhindre, at slimhinden tørrer ud og bliver mindre følsom. Du kan læse mere om forhudsrekonstruktion hos foreningen IntactDenmark her. Det er også noget, som du kan snakke med din læge om.
Vi håber, at det var svar på dit spørgsmål. Ellers er du meget velkommen, til at skrive herind igen på chatten eller ringe til os på tlf. 70202266. Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Med venlig hilsen
Sexlinien XX131
Dreng/Mand på _ år