Spørgsmål:
Jeg har en rigtig sød kæreste, både ham og jeg er 16 år gamle. Vi er begyndte at snakke lidt om at vi begge to godt kunne tænke os at prøve en trekant for vi tænker det kunne være rigtig sjovt og hyggeligt. Det eneste vi er sikre på er at den 3. skal være en pige. Det er foreløbig bare nogle snakke, der er ikke noget besluttet endnu, men det er noget vi godt kunne tænke os at prøve. I ved mere om sådan noget, Er der nogle ting man skal være særlig opmærksom på og nogle ting der er vigtige at snakke om på forhånd?

Svar:
Hej med dig!
- Og mange tak for dit spørgsmål.
Altså, det lyder som om, at I begge to har nogle ting i kunne have gavn af at snakke om på forhånd, siden I skriver ind og spørger - for ellers havde I nok bare gjort det uden at tænke særligt meget over det.
Det lyder mega fedt, at I har talt om at prøve en trekant sammen, nu hvor I begge gerne vil prøve det. Og I har jo allerede aftalt, hvem den 3. person kunne være. Og det kan jo være en god måde at snakke om jeres grænser på. Det kan være at I, hver især, har nogle ting I har lyst til, og nogle ting I gerne vil undgå, i en trekant. Det kan være en god idé at aftale, hvordan I vil tjekke op på hinanden, undervejs. For det kan ske, at man i starten er super frisk og ubekymret, men når man så står i selve situationen, kan man blive usikker eller ændre meninger. Og så er det mega godt, hvis ens kæreste er opmærksom, og hjælpsom.
Måske kan I aftale at spørge ind til hinanden: "Er det lækkert?", "Er det for meget?", "Hvordan har du lyst til at jeg/vi gør det?".
- Det betyder meget at ens kæreste -og sexpartner- viser opmærksomhed, så I føler tillid til hinanden, når I prøver nye ting af.
I kan læse mere om samtykke på sexlinien.dk, ved at klikke hér.
Og I kan læse mere om seksuelle grænser på sexlinien.dk, ved at klikke hér.
Vi håber at svaret kan hjælpe dig. Du er velkommen til at kontakte vores rådgivning på chat eller telefon.
Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Hilsen Sexlinien XX109