Spørgsmål:
Jeg er nok straight men også ret nysgerrig på piger så ville supergerne lære at slikke fisse (og numse). Men har også hørt det skulle være rigtig svært at lære, altså så det bliver godt. Er det rigtigt at det er svært og kræver rigtig meget øvelse hvis man skal være god til det?

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål!
Man kan ikke rigtig sige, at det som sådan er 'svært,' at give oralsex - altså slikke fisse. For det er ikke en teknik man lærer bare med sig selv, som f.eks. at lære at læse eller jonglere. Alle former for sex med andre mennesker handler om at være opmærksom på sine egne og den andens lyster, signaler og grænser. Hvis man skal slikke en anden person, findes der altså ikke én opskrift eller fremgangsmåde, man kan følge. Det er nemlig forskelligt, hvad forskellige mennesker godt kan lide, så hvis det skal blive rigtig godt og rart, handler det i stedet om at prøve sig frem og prøve at fornemme, hvad den anden person virker til at nyde. Det kan også være en rigtig fin idé simpelthen at spørge, om der er noget bestemt, den anden synes kunne være rart. Det kan være et bestemt område på kroppen, som de gerne vil røres eller slikkes. Nogle synes det er lidt svært at spørge direkte på den måde, men så kan det også være en mulighed at prøve sig lidt frem, og så spørge 'er det her rart?' undervejs.
På vores hjemmeside, har vi samlet en masse erfaringer med at slikke og blive slikket. Dem kan du læse her. Du kan også læse mere om at slikke fisse på vores emneside her.
Vi håber at det var svar på dit spørgsmål. Ellers er du også meget velkommen til at skrive på chat, eller at ringe til os på 70 20 22 66 for at få mere rådgivning. Vi har åbent alle hverdage fra 15 til 19.
Med venlig hilsen
Sexlinien, xx140