Spørgsmål:
Hej. Min kæreste slog op med mig for et par dage siden. Jeg har gået og ventet på hende til at blive klar på at have samleje, siden vi kom sammen som 14 årige. Vi nået at jeg gav hende finger og hun gav mig en sutter som det maksimale seksuelt det kunne blive. Vi var sammen i 15 måneder. Hun var bange for at have samleje, var det pga. mig, er fordi hun er bange for der sker hende noget? Jeg sidder og tænker hele tiden, men nu hvor vi ikke er sammen. Så kommer hun til at have samleje med andre drenge, men forstod ikke problemet i vi ikke kunne, fordi hun stolede jo på mig, og vi ville begge gerne gøre det med en vi elsker og stoler på. Hvordan skal jeg pågribe tanken om at hun kommer til at have samleje med andre drenge når hun ikke kunne med mig, hvad skal jeg gøre for at komme over den tanke.

Svar:
Hej med dig
Vi kan godt forstå, at du har de tanker, du beskriver. Det er helt normalt at blive usikker eller undre sig over, hvorfor I aldrig havde sex. Vi kender ikke så meget til jeres forhold, men ud fra de få ord, du skriver, lyder det som om, I har haft et godt og trygt forhold. Men det lyder også som om, du er usikker på, hvorfor hun ikke ville have sex. Der kan være mange forskellige grunde til det.
Den usikkerhed, du beskriver, er helt almindelig, og den eneste, der kan give dig svar på dine spørgsmål og tvivl, er din ekskæreste. Det kan føles sårbart at kontakte sin eks, men det er også helt normalt at have den følelse af, at man stadig har spørgsmål, man ikke har fået svar på. Du kan vælge at spørge hende, om hun vil mødes, eller du kan skrive til hende og fortælle, at du er usikker på, hvorfor I aldrig var seksuelt sammen.
Det er godt, at du har respekteret hendes grænser og givet jer tid, men det er stadig helt naturligt, at du er nysgerrig på, hvorfor hun ikke har været klar til at have sex. Og det kan give anledning til, at man bliver usikker på sig selv hos de fleste mennesker. Det er også helt normalt, at tanken om, at hun måske vil have sex med andre, plager dig. Men husk, det er ikke sikkert, hun vil gøre det. Der kan være mange grunde til, at hun ikke har haft lyst til sex. Det kan være, at hun ikke er så interesseret i sex, eller har haft brug for noget som hun har haft det svært ved at sætte ord på sine behov. Lige meget hvad, vil det være en god ide at tale med hende om det.
Vi håber du fik svar på dit spørgsmål, eller i hvert fald fik lidt at tænke over, men du er altid meget velkommen til at kontakte os igen!  Du kan også chatte eller ringe til en rådgiver på alle hverdage mellem kl. 15 og 19. Vores nummer er 70 20 22 66.
Bedste hilsener Sexlinien