Spørgsmål:
Hej jeg har skrevet til jer før og den gang var jeg 16 nu er jeg 17 men putter stadig toiletpapir op i endetarmen jeg har også to til tre gange prøvet at tage den der slange dine i bruseren hvor jeg fjerne toppen og ser hvor langt op jeg kan få den derefter når den er kommet langt op i maven tænder jeg for vandet nogen gange med høj kraft, og det gør ondt noget gange men ved ikke hvorfor jeg bliver ved. Jeg begyndte at bløde meget på et tidspunkt hvor jeg søgte en læge som sagde det var en hemoride men nu tror jeg at jeg har fået en stor rift kan man dø af sådan noget eller healer det selv jeg er ret voldsom når jeg putter ting der kan skade min endetarme der op, tit gør jeg sådan at jeg folder ca. 3 stykker toilet papir sammen og giver mig selv finger i endetarmen med det jeg vil selv gætte på at det er derfor jeg bløder og at det er en rift men mit spg er så. (Kan man dø af det hvis man ikke stopper) (hvorfor har jeg en tindens til at vil gøre det) (er set normalt at drenge gør sådan noget) (er det farligt at hælde meget vand i endetarmen med noget som en haveslange som er oppe i endetarmen) (nogen gode rod) (jeg tror jeg tømmer min endetarme for lort tager jeg fejl) (jeg er bange og vil ik søge læge har jeg noget at være vange for når jeg ser blod på papiret når jeg tager det ud?) jeg tror ikke jeg har flere spg

Svar:
Hej med dig!
- Og mange tak for dit spørgsmål.
Du er nødt til at søge lægehjælp. Det lyder som om du ikke selv kan lade være med at putte toiletpapir op igen og igen, selvom det gør skade på dig. Det er vigtigt for din krop at du kan lave lort og tisse - det er sådan kroppen kommer af med det den ikke skal bruge mere. Du kan blive syg og få betændelse i din tarm på grund af sår, og det kan se at toiletpapiret giver dig forstoppelse. Det er ikke normalt, og det ville være bedre for dit helbred hvis du får hjælp til at stoppe det. Tal med en læge, en voksen, en pædagog, en psykolog eller andre om at du ikke kan stoppe selv, og du er bange for at blive syg hvis du ikke får hjælp til at stoppe.
Vi håber at svaret kan hjælpe dig. Du er velkommen til at kontakte vores rådgivning på chat eller telefon.
Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Hilsen Sexlinien XX109