Spørgsmål:
Hej jeg er en pige på 15 Jeg har en vennegruppe hvor min kæreste er i og en af hans bedste venner som jeg dsv bollet før min kæreste og ved ikke helt om jeg er ovre ham (vennen) og nogle gange har jeg drømme hvor der sker noget med ham også kan jeg ikke stoppe med at tænke på ham. Men jeg er også helt forelsket i min kæreste og er sikker på at vi godt kunne holde i lang tid. Hjælp!!! Hvad gør jeg?

Svar:
Kære dig.
Det lyder som om, at det er en forvirrende situation, du står i.
Først og fremmest skal du vide, at det er helt normalt at have fantasier om andre, selvom du er forelsket i din kæreste. Det gør dig ikke forkert, eller til en dårlig kæreste. Fantasier og drømme er dine, og bestemt ikke ensbetydende med, at du vil gøre alvor af det. Fantasier man bliver draget af, indeholder ofte elementer af noget forbudt, hvorfor det kan føles særligt spændende, tiltrækkende eller pirrende.
Måske du skal prøve at tænke lidt over, hvad det er ved din kærestes ven, du bliver draget af. For der er stor forskel på, om det er en fantasi der handler om spænding og lyst, end en reel forelskelse. Umiddelbart lyder det ikke til, at du overvejer at være sammen med din kærestes ven eller at gå fra din kæreste. Tvært imod lyder det til, du er meget glad for din kæreste.
Hvis du til gengæld opdager, at du er blevet ægte forelsket i din kærestes ven, kan det være at du skal gribe situationen an på en anden måde. Du kan både vælge fortsat ikke at sige noget, for du kan også opleve at følelser kan gå i sig selv igen. Men hvis det begynder at fylde for meget, og det bliver svært at være i, kan det være, du er nødt til at være ærlig overfor din kæreste.
Det er også altid godt, at tale med en god ven, som man stoler på.
Vi håber du fik svar på dit spørgsmål, eller i hvert fald fik lidt at tænke over, men du er altid meget velkommen til at kontakte os igen!  Du kan også chatte eller ringe til en rådgiver på alle hverdage mellem kl. 15 og 19. Vores nummer er 70 20 22 66.
Bedste hilsener Sexlinien, xx136