Spørgsmål:
Hvor hurtig kan klamydia spores efter sex? Har været sammen med en for 2 timer siden, vil man blive smittet lige efter samlejet eller vil der gå dage før.?

Svar:
Tak for dit spørgsmål,
Klamydia-diagnosen kan hos lægen først stilles 1-2 uger efter, man er blevet smittet. Hvis man mærker symptomer, viser de sig som regel mellem 1-3 uger efter smitten og det er kun hver anden smittede mand, der får symptomer. Har man haft sex uden beskyttelse, er det derfor altid en god idé at blive testet hos lægen.
Har du andre spørgsmål kan du ringe eller skrive ind på chatten eller telefon nr. er 70 20 22 66. Vi har åbent alle hverdage mellem kl. 15 og 19.
Venligst, Sexlinien
xx-121