Spørgsmål:
Hej Jeg har læst et par steder, at der er nogen, som kan have gavn af et 4. HPV stik. Hvem er det, det ville være relevant for?

Svar:
Hej! Vi har ikke kendskab til, at der er en anbefaling af en fjerde dosis/et fjerde stik med hpv-vaccine til særlige grupper. Vi har lige forsøgt at se, om vi kunne læse om det nogen steder, men uden held.
Derimod ved vi, at der i forskningen løbende bliver holdt øje med, om effekten af vaccinen aftager med tiden. Det har den ikke gjort endnu, men sker det, kan et fjerde stik være relevant.
Hos Sexlinien holder vi løbende øje med nye informationer om hpv-vaccinen fra Statens Serum Institut.
Har du flere spørgsmål, kan du skrive igen - eller du kan ringe eller chatte med os kl. 15-19 på alle hverdage.
Hilsen Sexlinien, XX7.