Spørgsmål:
Kære Brevkasse Jeg var i sidste weekend i byen sammen med nogle kamerater, og mødte en rigtig sød pige som jeg var sammen om natten. Kvinden var mørk i huden, og jeg har efterfølgende fået sorte prikker på min tissemand. Er det normalt efter at ha været sammen med en mørk person

Svar:
Hej
Det lyder dejligt, at du fandt en rigtig sød pige, og at I havde sex. For at svare på dit spørgsmål - så er det nej - en persons hudfarve har intet at gøre med bestemte sexsygdomme.
At få sorte prikker på din tissemand er noget, vi vil råde dig til at opsøge din læge med.
Det er vigtigt at understrege, at personer slet ikke er forskellige baseret på deres hudfarve - udover selve farven på deres hud. Mange mennesker med en anden hudfarve en hvid, kan opleve det, man kalder diskrimination - at det bliver negativt behandlet på en anderledes måde. Du kan læse mere om diskrimination her. Diskrimination mod en bestemt gruppe af mennesker kan f.eks. være, at folk tror, at de overfører bestemte sexsygdomme. Det er meget vigtigt at være bevidst om, da alle mennesker er ligeværdige og ikke bør opleve negativ behandling baseret på deres hudfarve.
Vi håber, du kunne bruge svaret. Hvis du vil vide mere, er du altid velkommen til at kontakte os igen på chat eller ved at ringe. Vores telefonnummer er 70 20 22 66 og vi har åbent alle hverdage mellem 15 og 19.
Med venlig hilsen
Sexlinien, xx139