Spørgsmål:
Min kæreste er på p-piller, men ved ikke om det derfor er okay at komme inde i hende eller jeg skal trække ud? Og hvis jeg skal trække ud, hvor skal jeg så sperme?

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål.
P-piller beskytter mod graviditet, selv hvis man kommer oppe i skeden. Det er derfor okay, at komme oppe i din kæreste - hvis hun altså har lyst til at du gør det, og siger at det er okay med hende også. I forhold til graviditet er det intet problem. Du behøver altså ikke trække dig ud for at komme - men i forhold til, hvor man skal komme, hvis man nu trækker sig ud, så er svaret, at det kommer an på, hvad man selv og den person man har sex med, synes er rart og frækt. Nogle mennesker tænder på at komme på deres sexpartners mave, bryster eller baller eller andre steder på kroppen - andre kan bedst lide hvis man kommer på madrassen eller et andet sted, og så tørrer det op bagefter. Det er op til én selv og den person, man har sex med, hvor man vil komme. Det vigtigste er bare, at I begge to er trygge ved alt hvad der foregår, og at ingen skal gøre eller udsættes for noget, som de ikke har lyst til.
Vi håber at det var svar på dit spørgsmål. Hvis det ikke var svar - eller du bare godt kunne tænke dig at høre mere - er du meget velkommen til at skrive til os på chat eller ringe til os på 70 20 22 66 alle hverdage mellem 15 og 19.
Med venlig hilsen
​Sexlinien, xx140