Spørgsmål:
hej, jeg har lige fundet ud af at jeg har sådan nogen hvide bittesmå små kugler neden under mit forhud. Jeg pillede et ud men det så ud til der var mange. det så meget klamt ud og jeg har kvalme over det nu. Hvad er det? Har alle det? Er det nakkeost? Er det farligt? Hvad kan jeg gøre for at få det væk? Pls hjælp migg!!!

Svar:
Kære dig.
Tak for dit spørgsmål. Dét du beskriver, lyder som talgknopper. Det er små hvide knopper som oftest sidder på underkanten af pikhovedet. Det er helt normalt, og alle har dem.
De er der ikke uden grund. Deres funktion er at danne et tyndt fedtlag, som holder forhuden og huden, på pikhovedet smidig. Uden det fedtlag, ville forhuden og huden på pikhovedet, skurre mod hinanden og skabe ømhed, og forhuden ville ikke kunne bevæge sig så let og smidigt, som den gør det.
Vi håber at vores svar gav dig lidt ro på. Hvis ikke, er du meget velkommen til at skrive herind igen eller ringe til os på telefon 70202266. Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Bh xx136
Dreng/Mand på _ år