Spørgsmål:
Hej! Jeg er en dreng på 15 år, jeg er begyndt at ligge mærke til at jeg ikke producere sæd længere (Har kunne producere og sprøjte før) hvad er forklaringen på det, der kommer slet ikke noget ud længere når jeg onanere

Svar:
Hej med dig. Tak for dit spørgsmål!
Vi kan ikke sige, hvad det med sikkerhed skyldes. Der kan være flere årsager til det:
Sker det i forbindelse med, at du onanerer mange gange i træk eller mange gange på en dag? Hvis dette er tilfældet og du de første gange får udløsning og sædafgang, kan det skyldes, at kroppen ikke har nået at producere mere sæd, og at der derfor ikke kommer noget sæd ud efter mange ganges onani. Er det noget, der giver mening for dig?
Oplever du desuden, at få en orgasme, når du onanerer? Orgasme og udløsning er nemlig ikke altid det samme. Mange personer med en penis kan godt opleve at få en orgasme uden en udløsning. En orgasme kan føles som en rar kildende følelse i kroppen. Nogle gange kommer den sammen med en udløsning (sædafgang), men ikke altid.
Den manglende udløsning kan også skyldes mentale ting. Krop og hovede hænger rigtig tæt sammen, og hvis der er andre ting i livet, som fylder, kan det for nogle være svært at være helt tilstede i kroppen ved onani og sex. I de tilfælde oplever nogle, at de har svært ved at slappe helt af og derved få udløsning og orgasme. Det kan også skyldes præstationsangst.
Hvis du fortsætter med ikke at få udløsning, vil vi anbefale dig at tage kontakt til din læge for at undersøge, hvad det præcis skyldes for dig.
Vi håber, at du kunne bruge vores svar. Ellers er du altid velkommen til at skrive eller ringe til os igen på telefon; 70 20 22 66. Vi har åbent alle hverdage mellem kl.15-19.
Hilsen Sexlinien
Dreng/Mand på _ år