Spørgsmål:
Jeg kan kun onanere med krydsede ben og presse dem sammen. Når jeg prøver at bruge mine fingre føler jeg ikke noget nydelse. Jeg er bange for at når jeg så har sex, at jeg ikke kan mærke noget nydelse. Og jeg forstår heller ikke hvorfor jeg ikke kan gøre det normalt.

Svar:
Hejsa!
Der findes ikke en rigtig måde at onanere på – og først og fremmest er det mega fedt at høre, at du har fundet noget som du synes er rart.
Vi får lyst til at stille dig nogle opklarende spørgsmål. Det lyder som om, at du stimulerer din klitoris på en måde, når du presser benene sammen som du beskriver. Det kan man gøre på rigtig mange måder. Man kan bruge en bruser på klitten, gnide sit underliv på en pude eller lignende og selvfølgelig findes der jo også mange forskellige klitoris stimulatorer som man kan købe. De kan både virke ved at vibrere eller suge.
Onani kan generelt være rigtig mange ting. Man kan røre ved sig selv på alle mulige måder man synes er rart. Det kan både være bryster, inderlår, klitoris, anus og vaginal penetration. Kun fantasien sætter grænser. Måske det kunne være dejligt for dig, at prøve nogle forskellige ting af. Det er en mega god måde at lære sin krop at kende og blive klogere på hvad man selv synes er rart.
Når det kommer til sex er det lidt samme historie. Folk dyrker sex på alle mulige forskellige måder. Der er meget få kvinder der kan opnå meget stor nydelse og orgasme ved udelukkende at have penetrationssex. Langt de fleste oplever den største nydelse når klitoris stimuleres på den ene eller den anden måde. Det kan være oralt, med fingrene eller med en vibrator. Det kan være super frækt at bruge en vibrator med sin partner. Stimulation af klitoris kan sagtens være samtidig med berøring eller kys på kroppen eller samtidig med penetrationssex – der er det vigtigste hvad der er rart for dig.
Langt de fleste mennesker har eller har haft usikkerheder omkring sex på den ene eller den anden måde – det er helt normalt. Mange finder at det bedste værktøj er kommunikation. Det er meget rarere for begge parter at vide hvordan landet ligger, og hvad den anden synes er dejligt. Så er der jo større chance for at det bliver den bedst mulige oplevelse for alle parter. Hvis man har en fast partner, har man også mulighed for at prøve nogle ting af sammen. Man kan sagtens fortælle sin partner at man har svært ved nogle ting, og gerne vil tage det stille og roligt, eller at man synes noget bestemt er virkeligt dejligt. Det kan være med til at skabe et trygt rum at have sex i – og det er rart for alle involverede.
Her er et link til vores infosider omkring onani og fissen. Der står en masse gode ting :)
https://www.sexlinien.dk/emneside-piger-kvinders-kroppe/pigers-kvinders-onani
https://www.sexlinien.dk/emneside-piger-kvinders-kroppe/fissen
Vi håber dette svar kunne hjælpe dig.
Ellers er du altid velkommen til at chatte eller ringe til os på 70 20 22 66
Vi har åbent alle hverdage fra 15-19
Mvh Sexlinien.
Pige/Kvinde på _ år