Spørgsmål:
Hej jeg håber i kan huske mig jeg har skrevet ind før med at mit pre-sæd var en anden farve og at i ikke var bekymret hvis jeg ikke havde symptomer men min testikel-pose klør tit og så var jeg bange får om det var en af symptomerne. Og så hvil jeg også spøger om det er normalt at den ene testikel er lidt mindre en den anden. Og det sidste er om det er farligt og hvad det er. Håbe i kan hjælpe mig.

Svar:
Hej.
Du skriver, at dine testikler klør. Testikler kan klø, hvis man ikke går regelmæssigt i bad. Det kan også skyldes, at de har brug for luft, hvis undertøjet sidder for stramt eller efter intimbarbering. I de tilfælde kan det anbefales at give dem lidt luft, eksempelvis om natten. Hvis du har intimbarberet dig, kan man også købe noget
lindrende cremer, der kan bruges mod kløe i skridtet, som kan købes på apoteket.
Derudover er det helt normalt, at den ene testikel er lidt mindre end den anden. Der kan godt være forskel på størrelserne på testiklerne - det er slet ikke unormalt. Det kan også skyldes puberteten og at de ikke er helt færdigudviklede endnu.
Vi håber, du fik svar på dit spørgsmål. Ellers er du velkommen til at skrive til os igen.
Hilsen Sexlinien
Dreng/Mand på _ år