Spørgsmål:
Hej. Jeg er en 14 årlig dreng og jeg har nogle spørgsmål. Min pik er rimelig skæv og min forhud er meget mærkelig. Det er som om der er nogle dele af min forhud som ikke vil ned, som bare sidder fast på mit pik hoved. Det er som om der er et lag inden under det yderste som ikke vil ned. Jeg kan godt onanere uden at det gør ondt. Men hvad skal jeg gøre med min forhud? Jeg har det ikke så godt med at fortælle min forældre det hele, for de ved ikke engang, at jeg har hår der nede. Hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hejsa!
Først og fremmest er det helt normalt at have en skæv pik. Der er ligeså mange pikke derude der er skæve som der er der er lige, og det har ingen betydning for hvad pikken kan, om den er skæv til højre, venstre, opad eller nedad. Så den skal du slet ikke bekymre dig om J
Mht din forhud kan det være alle mulige ting. Normalvis kan man trække forhuden tilbage bag ved pikhovedet. På undersiden af pikken sidder en streng, der holder fast i huden. Den fungerer som stopklods, når forhuden trækkes tilbage. Det er derfor normalt hvis det føles som om at forhuden ikke kommer lige så langt tilbage på undersiden af pikken.
Der er dog nogen, der har det der hedder forhudsforsnævring. Så oplever man at forhuden føles stram når man prøver at trække den frem, tilbage eller begge dele, det kan gøre at man ikke kan få huden tilbage og det kan også gøre ondt.
Det kan være virkelig svært at snakke med sine forældre om sådan nogle ting, men det kunne være en rigtig god ide. Hvis du måske har forhudsforsnævring kan man nemlig nemt få hjælp af en læge med noget creme.
Dine forældre ved også godt hvordan det er at være 14 år, så det er oftest bare ens egen grænse der er svær at overskride, når man skal snakke om sådan nogle ting. Du skal i hvert fald ikke være bange for at fortælle dine forældre om det.
Hvis du ikke har lyst til at fortælle dine forældre hvad det drejer sig om, kan det være nemmere, bare at sige at du gerne vil til lægen og så måske sige at det handler om noget med din pik, eller noget du ikke vil snakke om.
Nu ved vi ikke hvor meget du har prøvet dig frem, men du kan prøve at trække forhuden tilbage imens du er i bad og se hvad der sker. Det kan glide lidt nemmere, når pikken er våd, og det kan sagtens være at du måske bare er lidt tør på pikken og så gør det lidt ondt.
Men hvis du har problemer med at trække forhuden tilbage, og det bliver ved med at være et problem, ville det altså være en rigtig god ide at snakke med en læge. Så kan du få noget hjælp, og så behøver du ikke tænke mere på det.
Vi håber dette svar kunne hjælpe dig.
Ellers er du altid velkommen til at chatte eller ringe til os på 70 20 22 66.
Vi har åbent alle hverdage fra 15-19.
Mvh Sexlinien
Dreng/Mand på _ år