Spørgsmål:
Hejsa jeg er 25 og skriver på vejen af min kæreste på 23 som har langvarige rejsning for 3 gang nu han skal ha tømt blod ud af pikken men vi er bange for han s nat medicin mod de stemmer han har i hovdet er årsagen til ham får det fordi han kkke tager stoffer mere finde dage han ikke har taget sin nat medicin efter han bliv stukket af nåle igennem pikken hjalp det da han ikke tog medicinen og nu her igår efter han begyndte og tage medicinen igen er det begyndt og komme tilbage med langvarige rejsning igen for 3 gang er han på vej på sygehuset så har brug for råd kh Mig ?? (navnet er fjernet af Sexlinien pga. anonymitet)

Svar:
Hej, Det er godt, du skriver til os! Vi håber dog, at lægen på sygehuset har talt lidt med din kæreste om baggrunden for problemet og hvordan han kan få hjælp til, at det ikke sker mere.
Langvarig rejsning er en sjælden bivirkning ved nogle slags medicin, der gives for psykiske problemer. Så din kæreste hører til de uheldige. Hvis det er tredje gang, han oplever at måtte få pikken tømt for blod, er det i hvert fald på tide at snakke med lægen om hans behandling. Det er ikke acceptabelt, at han skal opleve sådan en rejsning så ofte.
Vi ved ikke, hvor længe din kæreste har taget medicinen. Bivirkninger forsvinder ofte, når man har taget medicinen gennem et stykke tid, fx. 3-6 måneder. Derfor kan det være skidt at hoppe af og på sin medicin, fordi bivirkningerne så kan dukke op igen, når man begynder at tage medicinen igen. Hvis man har taget medicinen hver dag og er bivirkningen der fortsat, så er chancen lille for at den forsvinder.
Din kæreste skal prøve at tale med lægen, der så kan vurdere om din kæreste kan prøve et andet pillemærke, have en mindre dosis eller om der er en anden slags behandling, han skal over på i stedet for eller have samtidig med pillerne.
Vi håber, svaret her kan hjælpe din kæreste videre - har du flere spørgsmål, kan du skrive igen. Eller du kan ringe eller chatte med os mellem kl. 15-19 på alle hverdage.
Hilsen Sexlinien, XX7.