Spørgsmål:
Hej Jeg er en pige på 15 år Jeg er virkelig forvirret og bange for om der er noget galt med mig. Fornyelig havde jeg sex for første gang, og har haft det et par gang nu. Men jeg er bange for der er noget galt med mig, for jeg føler ikke noget under sex, kan ikke mærke nogen nydelse. Inde jeg havde prøvet og havde sex havde jeg jo fået af vide at sex var dejligt, og der bare så meget nydelse i det. Jeg troede også det ville været sådan for når jeg onaner, har jeg den nydelse og føler det er dejlig, så hvorfor får jeg ikke det når jeg har sex. Er der noget galt med mig? Hvorfor er sex så dejligt for alle andre men ikke mig?

Svar:
Hej
Vi tænker ikke, at der er noget galt med dig, men det selvfølgelig ikke rart at sidde med den følelse - og vi kan også godt forstå, hvis det hele er forvirrende.
Vi ved selvfølgelig ikke, hvad dine konkrete erfaringer med at have sex er, men der kan være mange grunde til, at det ikke føles nydelsesfuldt de første par gange. Mange har forestillinger om, at sex er det dejligste i hele verden og bliver så skuffede, når de prøver det første gang, fordi det måske mest af alt var akavet, uvant eller svært at få til at fungere. Nogle oplever stor nervøsitet og har derfor svært ved at nyde det. Andre oplever, at den, de har sex med, ikke rører dem på de steder som giver dem nydelse. Alle kroppe er forskellige og det tager tid at lære sig selv og den anden at kende. Det er derfor altid en god ide at fortælle hinanden, hvad der føles rart, og hvad der ikke føles rart.  Nogle ved måske ikke engang selv, hvor de godt kan lide at blive rørt. Måden man finder ud af det på er at prøve sig frem f.eks. igennem onani. Du fortæller, at det føles dejligt at onanere. Det kan være du rører nogle specielle steder eller i et bestemt tempo, og måske kunne du prøve at gøre nogle af de samme ting, når du har sex med en anden?
Vi vil gerne understrege at samtidigt med, at det er forskelligt, hvad sex gør for en, og at det almindeligt at det kan tage noget tid før det bliver så nydelsesfuldt som man drømmer om, så skal sex ikke være ubehageligt og grænseoverskridende.
Vi håber, at det var svar på dit spørgsmål, ellers kan du ringe eller chatte med os på alle hverdage mellem kl. 15-19. Telefonnummeret er 70202266
Hilsen Sexlinien, XX101