Spørgsmål:
Hey mig og min kæreste har dyrket ubeskyttet analsex og vi har ingen kønssygdomme kan man stadig få en selv om ingen af os har en kønssygdom?

Svar:
Hej!
Nej, hvis ingen af jer har en sexsygdom, så kan I ikke smitte hinanden med en sexsygdom. Du/I kan nemlig ikke udvikle en sexsygdom på egen hånd - det er altid et virus, en bakterie eller en parasit, du bliver smittet med fra andre. Du kan læse mere om sexsygdomme og smitter her.
Hvis du eller din kæreste har andre spørgsmål eller ikke synes, at I fik svar på jeres spørgsmål, kan I skrive eller ringe herind igen på telefon 70 20 22 66-
Hilsen Sexlinien