Spørgsmål:
Min penisstreng gør ondt, men er ikke sprunget. Hvad kan jeg gøre? Min penisstreng svier og gør ondt når jeg trækker forhuden for langt tilbage, den er ikke sprunget og samleje og onani har ikke ændret sig siden før det begyndte at gøre ondt. Er der noget jeg kan gøre for at fikse problemet?

Svar:
Hej med dig!
Penisstrenge er ofte meget følsomme, men det er ikke meningen, at det skal svie eller gøre ondt, når man trækker forhuden tilbage. Derfor er det en god ide at tage til lægen. Vi er ikke bekymrede for, at det er noget alvorligt – men fx svamp eller visse seksuelt overførte sygdomme kan give sådanne symptomer og kan meget let behandles. En sådan undersøgelse hos lægen tager hverken særlig lang tid eller gør ondt. Hvis det ikke har stået på særlig længe, hvis du ikke har haft ubeskyttet sex, og hvis det ikke er slemt, er en anden mulighed også at holde penis i ro, og lade vær med at hive for meget i penisstrengen, og se om det bliver bedre. Men hvis det ikke bliver bedre inden for et par dage og man har ondt, så er vores råd altid, at man skal opsøge sin læge.
Vi håber, at det var svar på dit spørgemål. Ellers er du meget velkommen til at skrive herind på chatten eller ringe til os på telefon 70202266. vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Med venlig hilsen
Sexlinien, XX131