Spørgsmål:
Kan man få svamp i munden af at give oralsex, til en svampe smittet, uvidne om det. Jeg havde sex med min kæreste og han oplever så at han var meget følsom, lyset var ik tændt så, jeg så det ikke før vi tændte det. Han havde udslæt på pik hovedet. Nu jeg selv på behandling, men er nu bange for at jeg også kan få det i munden, da jeg gav ham oral sex den dag. 3 dage siden, jeg er forkølet men ellers er der ik noget. ?

Svar:
Hej med dig!
- Og mange tak for dit spørgsmål.
Svamp opstår mest af sig selv, ikke ved smitte. Svampesporer er overalt, og nogle gange gror de så meget at man kan få brug for hjælp til at komme af med det igen. Så du kan holde øje med, om din forkølelse går over. Du kan kontakte din læge, hvis du har symptomer der ikke går over igen.
Du kan se mere om svamp på sexlinien.dk ved at klikke hér.
Vi håber at svaret kan hjælpe dig. Du er velkommen til at kontakte vores rådgivning på chat eller telefon.
Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Hilsen Sexlinien XX109