Spørgsmål:
Hej jeg skriver her fordi jeg er havnet lidt i en suppedas. Jeg er 15 og var til et event hvor der blev afholdt idræt på min skole. Jeg var begyndt at flirte lidt med en pige som også var deltaget, og vi tager ud på en bænk og begynder at snave. Vi tager derefter det næste skridt og begynder at kneppe på bænken. Hun fortalte mig hun var 14 og jeg tænkte ikke rigtig over det fordi jeg er 15 og det er kun 1 års forskel i alder. Jeg finder så senere ud af at hun kun var 13 år. Hun har sagt hun vil melde mig for voldtægt. Hvad fuck gør jeg?!

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål,
Hvis der har været samtykke til sex fra jer begge to, så er der ikke tale om voldtægt. Selvom du er 15 og hun er 13/14 år gammel, så er der sjældent nogen sag, hvis det vurderes at begge har givet samtykke til sex. Havde I begge to lyst og oplevede du, at I havde samtykkende sex? Det er forståeligt, hvis det føles ubehageligt for dig at blive beskyldt for voldtægt. Vi vil derfor råde dig til at tale med din familie eller dine venner om det.
Vi håber at svaret her er en hjælp. Ellers kan du skrive ind igen. Du kan også chatte med os eller ringe på 70 20 22 66 alle hverdage mellem kl. 15-19. XX105