Spørgsmål:
jeg er en 17 årige dreng der er lederlige og jeg har svært ved at fatte at i de her år er man bare lederlige og at man ikke kan gøre nogle ved, jeg kan godt styre min lyst til sex osv men problemet er at når Jeg/minhjerne begyder at tænke mange ting kan jeg ikke stoppe det du ved son når det begyder at være til det punkt hvor du som et mennesker ikke kan styre din lyst eller lederligehed og jeg hader det når det sker for hver gang gøre jeg nogle som jeg fortråder, fx selv at jeg har aftalt med migselv at jeg ikke skal se prono alt for meget , men når det sker kan jeg ikke styrer det så nogle gange kunne jeg godt finde på at går ind i porno 4 gange om dagen, selv om det står i mod alt hvad jeg står og selv om at jeg ved at det kan forvrage den måde man tænker på sex på. og det bare min 1 "prblem" og det værste er at det første proplem føre til det andet, så det at jeg altid har "epespermintermet" groft sagt jeg kan forklare det ved en af jeres brevkasser son jeg kan relitere til ikke spørgemmålet men jeres svarher er den jeres svar på hans spøresmpl forklare meget mere hvad jeg mener: ER JEG BØSSE? Dreng/Mand SPØRGSMÅL: Der skal lige sige at jeg er i samme sittioan som ham her her fordi pls bare glemme spøregsmålet fordi det jeres svar jeg har ledt efter de her 2 det er nøjeagtige jeres der gjorde at jeg ikke bekymret mig om det her emne og tænke på og jeg var gay hele natten så ja SVAR: Hej med dig, det er helt naturligt at udforske og eksperimentere med sin seksualitet og sine sociale grænser, når man er i puberteten, og der er mange måder at gøre det på. Det kan f.eks. have form af fis og ballade hvor flere drenge rager på hianden i leg og laver stønnelyde, eller onanerer sammen. ["Intet af det behøver betyde, at man er bøsse. At man har prøvet at lave noget seksuelt sammen med en anden dreng behøver ikke betyde, at man er bøsse. For nogle fyre, der måske ikke har været sammen med en pige endnu, kan det også være lettere at være sammen med en anden fyr. En anden fyr er trods alt en fyr og dét kender man jo selv til, mens piger kan opfattes som ret anderledes og det er måske svært at nærme sig dem."] (nøjeagtige det her var det jeg ledte efer i 2 år nogle der kunne formilere det for mig son, jeg har aldrig i mit liv følte mig gay men som i slev siger på svaret er drenege bare nemere at du ved at være sammen med end piger og når man som sagt som mig når til det punkt hvor det er sværet at styre sin lderligehed kan man gøre nogle ting og det ville jeg gerne forklare jer om senere.) En hel del unge fyre, der har prøvet det, ender med at få pigekærester og med ikke at være sammen med andre fyre igen, det er meget forskelligt.) men min main ting ved det her at jeg virklige forelskede i den her pige son rigtgite og jeg tror ogs at hun lad os bare sige at piger kan godt lide mig og at jeg elsker piger og der er igen der kan finde ud at score eller snakke med piger som jeg gøre , så som sagt er der den her pige jeg tror jeg gerne ville gifte mig med hende, det eneste jeg kan tænke på er hendes søde smil og hendes øjne og den måde hun tæller til mig på jeg tror ik der går en eneste dag uden jeg tænker på hende ognjeg er blevet forelskede mange gange på piger, men jeg har aldrige i mit liv været son forelskede i en dreng son fødeslesmassige i mit liv det heller ikke kommet mig ind på nogle som helts tidspunkt jeg har været seksueal tilteækket af en men son ikke forelskede, det kan jo forklareet med hvad jeg nævnte oppe det der med at drenge er nemmere at du ved have seksuelt med. jeg håber du kan se hvad jeg ville går hen til. Okay der var så den her dag fornydlige mig og min ven "dreng" sad i snegen og spilet fifa og vi har flere gange før du ved ornineret sammen alstå vær for sig, men vi to det bare son helt normal men så bliver jeg ligepluslige liderlige og han rørte min knæ osg og ligepluslige er vi på snegen jeg giver ham plowjop og ham ligeefter og vi rørte lidt ved hindanen jeg syntes det var mærkligt at en anden dreng hanve min pik i muden og mig det seckund det går op for mig hvad der forgår fortåder jeg det med det samme for jeg kunne godt lide det men også kunne jeg ikke lide, jeg tror det jeg kunne lide ved det var at nolge gav mig en sutter og det føldes rart og dejliget som alle synse under oralsex, men det jeg absmult ikke kunne lide var det faktum af at det var en dreng der gjord det på mig og at jeg ogs gjorde det, det var den værste opleveelse i mit liv. det skal lige siges at det var vores begge første gang han havde ikke nogle andre han gjord ting med hog han er 17 ligesom mig men han siger ogs at han ikke er gay men han har aldrig prøvet det, jeg snakket lidt med ham om det han var ogs ny i gamet og jeg kender han personligt han er ikke personen der han damer eller har sex med nogle vi har kendt hinanden siden 4 klasse så ja vi går i samme 10 klasse men min hoved spørgesmål er at efetr jeg havde oralsex med ham fik jeg nogle hvide sår på underkæben bagerst på min tandkøb altså en på venstre og en højre og nogle stiber langs under mine tænder i tandkødet og jeg har aldrige været lige så bange i mit liv før jeg troet at jeg skulle dø eller nogle, men jeg begydnte at recarce hvad det kunne være jeg har stedet ikke fånet nogle svar på det, men her er hvad jeg har fået: på nogle steder står der at der er tandkøbsbetnelse og andre står der at det er mundkraft og jeg ved ikke hvad, men jeg fandt det her jeg er ikke sikker men jeg tror det er det her: Candidiasis: En svampeinfektion forårsaget af Candida-gær kan også føre til hvide pletter eller sår i munden og på tandkødet. Eller svampeinfaltion eller et eller andet virus eller baktiere der er overført fra hand pines til min mund eller oral hrush altså der er mange ting jeg har kun de hvide sår og hvide streger langs min tandkød og igen er der nogle fra jeres brev kasse som har været med til at hjælpe mig forstå det her her er derSVAR: Hej og tak for dit spørgsmål! Syfilis og HPV-virus kan kun gives videre, hvis man har sex med én, som allerede har det. Hvis hverken du eller fyren, som du er sammen med nogensinde har haft sex andre, kan I ikke give hinanden nogen sexsygdomme. Der er altså ikke risiko for, at I kan få syfilis eller HPV, hverken hvis i har oralsex (sex med munden) eller penetrationssex (sex, hvor en pik kommer ind i en skede). Hvis både du og han har lyst til at, han skal slikke dig igen, og hvis både du og han har lyst til at, du skal give ham et blowjob - så skal I altså bare gøre det. det her svar giver god mening for hvi vi begge ikke havde parter kunne vi ikke smidte hinadne det gjorde mig tryg at høre, jeg ved du stiller spørgemsålet hvorfor tager han ikke bare på tandlægen men jeg har de mest imod det her atlså imod homeseksulle forældre på jorden og de ville hade mig og de ville ikke engang se mig som en mennske igen eller jeg tror faktiske at de ville afsky mig og hele mit liv ville gå i stykker det er derfor jeg ikke tager til tandlægen fordi proplemet er at jeg er under 18 år og jeg må ikke går til tandlægen uden at min forældre bliver infomeret om hvad der forgår og jegg er bange for om tandlægen kan se om det er fra en dreng eller en pige det ved jeg heller ikke og hvis de ikke kan se det, kan jeg jo lyve og sige at det er fra en pige som jeg kunne lide så ville de snakke med mig i 2 timer om sex om at jeg er alt for ung til det og min og deresforholde ville går istykker, det er bedre end at de kan asky mig i hele mit liv og jeg har møde her i december hos tandlægen jeg er så bange og har så meget angst at tænker på at få det aflyst (det har jeg ogs tænkt mig) men ja det er i den her lorte sitioantin jeg stå i og det er snart ved a tage livet af mig at jeg ikke ved hva det er og grudet det kan jeg ikke sove jeg er dipremet og jeg kan ikke tænke på nogle andet så jeg har brug for et svar hvad er det!!? Jeg læst at det kan gåt væk af sig selv altså sårene hvis det er en inflation i i tandtødet hvis sin imuneforsvar er stærk nk hvad skal jeg gøre jeg har aldrig haft brug for hjælp i mit liv som jeg har nu... jeg bejer bare sige det mest mulige eller tætteste på hvad det kunne være og jeg er ikke en gang sikker på det er på grund af det det kan jo være nogle andet fx at glemme at bøstetænder i lang peridoe JEG VED DET IKKE?? Det kunne ogs være dejligt hvis i gav nogle råd osv om hvordan jeg kan gå i gennem det her.

Svar:
Hej med dig!
Tusinde tak for dit spørgsmål. Det virker som om, at der foregår rigtig mange ting på en gang, og vi kan sagtens forstå, hvis du er ked af det. Som du selv skriver, så kan man sagtens have prøvet at have sex med en anden mand, uden at man behøver være homoseksuel. Man bestemmer nemlig selv, hvordan man vil definere sin seksualitet. Man kan fx også sagtens være heteroseksuel, selvom man aldrig har haft sex med nogen. Ens seksualitet kan også ændrer sig igennem livet. I virkeligheden er det meget vigtigere, at man har sex med dem man vil, når man vil, end hvilket "label" man putter på sig selv.
Du fortæller, at du har haft ubeskyttet oralsex med din ven, men at I begge aldrig har haft sex med andre før (heller ikke oralsex). Som du selv nævner, så kan man ikke smitte med en sygdom, som man aldrig har fået. Hvis man ikke har haft sex før, kan man derfor heller ikke være smittet med en seksuelt overført sygdom, og dermed heller ikke smitte andre. De hvide plamager du beskriver i munden, må således være noget andet end en seksuelt overført sygdom. Det kan sagtens være svamp, som du selv foreslår - men da vi ikke kan diagnosticere dig, vil vi anbefale at tage til lægen. Det behøver ikke være tandlægen. Din egen læge vil sagtens kunne hjælpe, og du behøver heller ikke fortælle, at du har haft ubeskyttet oralsex med en mand, hvis du ikke vil.
Du nævner også, at du er bange for, at dine forældre skal finde ud af, at du har haft sex - særligt med en mand. Det lyder meget ubehageligt. Vi vil understrege, at du ikke kan være blevet smittet med en seksuelt overført sygdom, hvis du kun har haft sex med en, som aldrig har haft sex med andre end dig. Hvis der er nogle hvide plamager i munden, kan de således være kommet af alle mulige årsager, som ikke omhandler sex – og derfor kan du roligt tage til lægen (og involvere dine forældre). Der er ikke nogen der umiddelbart kan se, om du har haft oralsex med en mand ved sådan en undersøgelse, som lægen vil foretage. Det tager ikke lang tid, og gør heller ikke ondt. Du behøver ikke engang have dine forældre med, hvis du ikke har lyst. Du kan sagtens selv ringe til din læge, og bestille en tid. Deres telefonnummer står på dit gule sundhedskort.
Vi håber, at det var svar på dine spørgsmål. Hvis ikke er du meget velkommen til at skrive herind igen eller ringe til os på telefon 70202266. Vi har åbent alle hverdage fra kl. 15-19.
Med venlig hilsen
Sexlinien XX131